Eszköztár

A CroCooS Eszköztár a lemorzsolódás megelőzését célzó gyakorlati megoldások folyamatosan bővülő gyűjteménye. A jobb oldalon megjelenő adatbázisban egyszerű eszközöket talál, melyek intézményi használatát a részletes Útmutató  áttanulmányozása után javasoljuk. 

Várjuk véleményét az eszközök használhatóságával, hasznosságával, továbbfejlesztési javaslatokkal kapcsolatosan. Az egyes eszköz alatt a Hozzászólás boxban írhatja meg visszajelzését.

Eredményes böngészést kívánunk!

Eszköztár rendezése

A diáktámogatás szereplői, elemei és rendszere

A lemorzsolódás veszélyének kitett tanulók támogatásának szemlélete, elemei és rendszere.

Az esetmegbeszélés lépései

Az esetmegbeszélés célja: A segítő tevékenység tervezésével, az esetvezetéssel kapcsolatos problémák „teamben” történő megbeszélése, illetve az, hogy a team segítséget adjon az esethozó személyes érzelmeinek megértéséhez, az adott probléma kreatív megoldásához. Az esetmegbeszélés a konkrét esetről szól, azaz komplexen a diákról (ez jelenti az egyént, a családját, az őt körbevevő közösséget), a problémáról (mi a diák elakadása, nehézsége), a cselekvési tervről és az ehhez kapcsolódó akcióról. Az

Bizalomépítés

A bizalomépítés a veszélyeztetett diákok támogatásának első lépése annak érdekében, hogy kiépüljön a segítő kapcsolat, megvalósuljanak a segítő beszélgetések, hogy eredményes legyen egyéni fejlesztésük.

Egyéni Fejlődési Terv (EFT) készítése

Az Egyéni Fejlődési Terv készítése tervezési folyamat, mely során a szakemberek fejlesztik a diákot, s ebben a folyamatban az egyén/diák is érdekeltté van téve. Ez a sikeres fejlesztés, segítés egyik alapelve és feltétele. Nagyobb eséllyel várható változás és eredményes tanulás akkor, ha a diák tudja, mi fog történni vele, mit várnak el tőle és ő mit várhat el a körülötte lévőktől. A segítés, fejlődés értékelésének folyamatjellegű tervezése és annak a tanulókkal, szülőkkel való megosztása, átgon

Hatékony tanári kommunikációs stratégiák

A megfelelő tanári kommunikációs stratégiák összhangban vannak a kommunikátor céljaival, a többi, a tanulóval kapcsolatban levő szakember érzékelt szükségleteivel. A kommunikáció szóbeli vagy írásbeli és non-verbális kommunikációs jeleket is magában foglalhat. Ez utóbbiak a kiválasztott kommunikációs stratégia folyamatának bizonyos szabályait és lépéseit jelentik.

Partneri kerekasztal

A gyerekek ügyeivel, problémáival több szervezet, intézmény, magánszemély is foglalkozik segítő szándékkal. Ezek a párhuzamos törekvések többnyire nem erősítik egymást, inkább nagy energiákkal alacsony hatékonyságúak. Az iskola növelheti erőforrásait a gyerekek érdekében, ha bevonja ezeket a körülötte tevékenykedő szervezeteket, intézményeket.

Segítő beszélgetés

A diákkal zajló segítő beszélgetés az egyik kulcseleme az egyéni fejlesztési folyamatnak. Legfőbb célja, hogy támogassa a diákot abban, hogy életproblémáira és tanulási nehézségeire megtalálja saját válaszait. De mitől lesz egy beszélgetés segítő?

Személyközpontú profil

A Személyközpontú profil egy rövid ismerkedési mód a diákkal, mely megadja azokat a fontos információkat, melyek segítik a teamet abban, hogy jobban megértsék a diákot, és megtalálják a számára legmegfelelőbb támogatási módszert. A profil különféle specifikus megállapításokat rögzít. Egy diáknak több profilja is lehet a profilalkotás céljától függően. Egyik például lehet az, amelyik részletezi, amit a teamnek tudnia kell arról, hogy mivel tölti otthon az időt, egy másik pedig arról szólhat, hogy

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »