Eszköztár

A CroCooS Eszköztár a lemorzsolódás megelőzését célzó gyakorlati megoldások folyamatosan bővülő gyűjteménye. A jobb oldalon megjelenő adatbázisban egyszerű eszközöket talál, melyek intézményi használatát a részletes Útmutató  áttanulmányozása után javasoljuk. 

Várjuk véleményét az eszközök használhatóságával, hasznosságával, továbbfejlesztési javaslatokkal kapcsolatosan. Az egyes eszköz alatt a Hozzászólás boxban írhatja meg visszajelzését.

Eredményes böngészést kívánunk!

Eszköztár rendezése

Adatgyűjtés a lemorzsolódás megelőzéséért

Az alábbiakban az iskolai szintű, kifejezetten a lemorzsolódás megelőzésére irányuló adatgyűjtés legfontosabb tartalmi elemeit mutatjuk be és indokoljuk azok gyűjtésének és folyamatkövetésének szükségességét. A gyűjtés a tanuló belépésétől a teljes iskolai életút során folytatandó, sőt, az iskolából való kikerülés körülményeit és a tanuló következő intézményét is rögzíteni érdemes.

Bárcsak tudná a tanárom…

Ezt az eszközt a tanárok használhatják a diákok megismerésére és a tanár-diák kapcsolatban szükséges bizalom és megértés kifejlesztésére.

Együttműködő partnerek a lemorzsolódás veszélyének kitett diákok támogatásában, megtartásában

Hogyan készítsünk szociális térképet, azaz mit vegyünk figyelembe, amikor feltérképezzük az iskolán kívüli lehetséges partnereket a veszélyeztetett diákok megtartásának, gondozásának céljából.

Heti csoportmegbeszélés

A heti rendszerességű csoportmegbeszélés egy módja annak, hogy a lehető leghamarabb észrevegyük és azonosítsuk a viselkedés megváltozásához kapcsolódó figyelmeztető jeleket.

Hiányzások követése

A hiányzás az egyik figyelmeztető jel, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a diák veszélyeztetett, és potenciális iskolaelhagyó. Az eszköz segít nyomon követni az egyes diákok által mulasztott órák számát, és iskolai szinten kiválasztani a legtöbbet mulasztó diákokat.

Nézőpontok

Egy módszer arra, hogy a lehető legkorábbi időpontban észleljük, nyomon kövessük és azonosítsuk azokat a viselkedéshez köthető figyelmeztető jeleket, melyek kimaradáshoz vezethetnek.

Zaklatás

A fizikai vagy érzelmi zaklatás, legyen az valóságos vagy virtuális, egyike azon jeleknek, melyek a korai iskolaelhagyás veszélyére utalhatnak. Ennek a jelnek a felismerése nem minden esetben egyszerű, mert ezek a cselekedetek többnyire nem az osztályteremben vagy tanárok, felnőttek jelenlétében történnek. Éppen ezért ennek az eszköznek a célja a diákoktól történő információszerzés.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »