Hírek

Élményalapú és kooperatív tanulás alternatív értékelési módszerekkel

2014.06.26

Május 30-án a Pestalozzi program keretében lezajlott tréning az Emberi Erőforrások Minisztérium támogatásával valósult meg. A Pestalozzi programban Magyarország 1994 óta vesz részt. A tagországok az Európa Tanács projektjeihez kapcsolódó témákban maximum 7 napos szemináriumokat szerveznek, amelyeken a pedagógusok valamennyi tagországból pályázat útján vesznek részt.

Ezek a szemináriumok a szakmai tapasztalatszerzés mellett lehetőséget nyújtanak idegen nyelven folyó szakmai munkavégzésre, kapcsolatok kiépítésére, valamint további együttműködések megalapozására is.

A Hazai Pestalozzi Hálózat itthon is tart továbbképzéseket és havi rendszerességgel önképzőkört is szervez. A május 30-i tréning során egy izlandi tréner bevezető előadását követően, a résztvevők szakértői mozaikban feldolgozták a kooperatív tanulásszervezés alapelveit és a fejlesztendő kompetenciákat. A hazai trénerek megvitatták a résztvevőkkel, hogy mennyire fontosak ezek az elvek, milyen gyakran alkalmaznak kooperatív tanulásszervezést és mik a nehézségeik, fenntartásaik vele. A rendelkezésre álló idő csak arra volt alkalmas, hogy kicsit belekóstoljanak a kooperatív tanulásszervezésbe, és néhány élményt szerezzenek arról, hogy milyen érzés mindenki egyéni tapasztalatán és véleményén alapuló, egyéni felelősséggel járó szerepek szerinti csoportmunkában részt venni. Ezt hasonlították össze a struktúrálatlan csoportmunkával: úgy  kellett elvégezniük egy nehéz feladatot, egy biológia óra egy feladatának megtervezését, hogy ehhez nem kaptak támogatást, szerepeket, struktúrát.

A nap további részében szó került különböző tanulói vélemények alapján a tanári értékelés buktatóiról és céljairól, belekezdtek az alternatív (nem hagyományos) tanári értékelési módszerek összegyűjtésébe, és mintákat kaptak az alternatív tanulói és tanulócsoportos önértékelő és egymást értékelő módszerekre.

A résztvevőket megkérdeztük, hogy mit találtak a leghasznosabbnak a tréning során. A visszajelzések közül álljon itt néhány:

„Az volt számomra a legérdekesebb, hogy személyesen megtapasztalhattam a kooperatív csoportban végzett munkát, és átélhettem mi jelenthet nehézséget, könnyebbséget a tanulóknak.”

„Nagyon tetszett az elején annak demonstrálása, hogy együtt mennyivel könnyebb dolgozni (puha és kék dolgok listázása vs. megfürdetni egy kutyát).”

„Új módszer, mely többnyire ismert összetevőkből építkezik. Ez olyan, mint egy recept a konyhában. Minden hozzávalót ismerünk, és mégis lehet fantasztikus az eredmény. Ehhez az úthoz kaptunk jó tippeket.”

„Nagyon tetszett a tanulási napló ötlete, és a "Tanulók az értékelésről" kooperatív tanulással megvalósult tevékenység, ez utóbbit szeretném én is kipróbálni tanulóimmal. Tanulási naplót én is össze fogok állítani saját, általam tartott továbbképzésekhez. Nagyon jó ötletnek találtam.”

További híreink

Felhívás ERASMUS+ Egyéni Tréning Programok (TCA) keretében tematikus szemináriumon való részvételre 2019.05.19

Hogyan tervezzünk és valósítsunk meg Erasmus+ köznevelési projektet a korai iskolaelhagyás sikeres kezelésére? Nemzetközi szeminárium iskola- és óvodavezetők, helyetteseik, valamint oktatási területen dolgozó civil szervezetek, kkv-k és állami hatóságok képviselői számára

tovább olvasom »
TÖLTSE KI ALMA A FÁN MŰHELYSOROZATUNK IGÉNYFELMÉRŐ KÉRDŐÍVÉT! 2019.05.19

Jó gyakorlatok – Ötletek – Jövőt formáló gondolatok Idén újra várjuk az inspirálódni és tudásukat megosztani vágyó pedagógusokat az Alma a fán műhelyekre, ahol egy délután alatt a tanárok számára fontos témákat dolgozunk fel, amelyekhez egyébként a mindennapok során kevés útmutatást kapnak.

tovább olvasom »
Megnyílt a regisztráció a tanulás jövője MOOC kurzusunkra! 2019.04.09

Április 16-tól öt héten át tart a Tempus Közalapítvány digitális pedagógia témájú online kurzusa. A kurzus elsősorban pedagógusoknak készült, de várunk szeretettel minden érdeklődőt! A kurzuson való részvétel ingyenes, mindössze regisztráció szükséges.

tovább olvasom »
Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »