Műhelymunkák

ESLplus portál – on-line jó gyakorlatok off-line

Időpont: 2018. április 23. hétfő, 15:00 – 18:00

Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem) 

Téma: ESLplus portál – on-line jó gyakorlatok off-line 

Célcsoport: Jelen műhelysorozat a korai iskolaelhagyás téma okán, mely a társszektorok helyi együttműködésével hatékonyabban kezelhető, nem csak pedagógusoknak szól. Ezért várunk iskolavezetőket és intézményfenntartókat, pedagógusokat, ifjúságvédelmi felelősöket, valamint pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakembereit, iskolaegészségügyben dolgozókat és civil szervezetek képviselőit, illetve a témához kapcsolódó további szakembereket. 

Háttér: A korai iskolaelhagyás csökkentése érdekében a Tempus Közalapítvány számos szakmai tevékenységet folytat, ennek egyike a témával foglalkozó ESL PLUS nemzetközi projekt szakmai vezetése és koordinálása. A nemzetközi partnerség célja a korai iskolaelhagyással kapcsolatos elméleti és gyakorlati tudás összegyűjtése, elemzése, rendszerezése és terjesztése. A projekt egyik fő eredménye az ESLplus portál (www.eslplus.eu), melyen a meglévő európai elméleti és gyakorlati tudásbázis kerül szintetizálásra. A portál tervezett fő funkciói: jó gyakorlatok gyűjteménye, országprofilok készítése, szakmai háttéranyagok közzététele, korai iskolaelhagyáshoz kapcsolódó tanulmányok strukturált és kereshető gyűjteménye továbbá a szakpolitikai tanulást támogató alkalmazás fejlesztése. A portál köré, a projekt másik fő eredményeként, egy szakértői hálózat (ADPE – Alliance for Dropout Prevention in Europe) is épül, melynek szerepe, hogy az európai országokban, mind szakpolitikai, mind gyakorlati szinteken tudatosítsa a korai iskolaelhagyás problémáját és   terjessze, illetve összegyűjtse a fiatalok középfokú végzettséghez segítésében hatékony megoldásokat.

PROGRAM 

  •  14:30 – 15:00 Érkezés, regisztráció 
  • 15:00 – 15:15 Hangoló és bevezető gondolatok 
  • Szabó Csilla, ESLplus projektmenedzser, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány 
  • 15:15 – 15:30 ELŐADÁS: Múzeumpedagógia vagy iskolai pedagógia? Gyakorlati foglalkozások hátrányos helyzetű diákok számára  (Takács Gábor, tanár, Miskolc MJV Önkormányzat és Napraforgó Egyesület)15:30 – 15:45 ELŐADÁS: Tudatossággal a korai iskolaelhagyás ellen: megértés, elemzés, megoldáskeresés. Kritikus incidensek és Fórum színház.  (Komjáthy Zsuzsanna, Artemisszió Interkulturális Alapítvány )
  • 15:45 – 16:00 ELŐADÁS: A jól kialakított „RÉT” - Segítő szakma az iskolában, hogyan segít ebben a közösségi tér  (Bekény Zsombor, BKSZC Ybl Miklós Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája )
  • 16:00 – 16:15 Szünet
  • 16:15 – 18:00 Párhuzamos műhelymunkák 

1. műhely –      Takács Gábor:   Múzeumpedagógia vagy iskolai pedagógia? Gyakorlati foglalkozások hátrányos helyzetű diákok számára 

  • A műhely során részletesen is megismerhetnek több programelemet, melyeket a gyakorlatban is kipróbálhatnak. Röviden megismerhetnek más programokat is, amiket életkori és tanulási- valamint szociális háttérképesség fejlesztési szempontok szerint át is beszélünk. 

2. műhely   –   Bekény Zsombor:   Teremtsünk együtt!   –    Egy közösségi tér, ahogy mi gondoljuk.

  • Egy közösen folytatott beszélgetés után a gyakorlatban is a közösségi terekről, az abban folyó munkáról, annak dinamikájáról szerzetnek tapasztalásokat.  
  • Közös munkával megtervezik, hogy intézményükben, közvetlen környezetükben hogyan nézne ki a közösségi tér, ami segíti a tanítási folyamatban közvetlenül részt nem vevő szakember könnyebb integrálódását és a diákok értelmes keretek közötti rekreációját.    

3. műhely   –    Komjáthy Zsuzsanna:   EZ NEKED IS PROBLÉMA? Fórum színházzal az iskolai mindennapok tapasztalatainak és problémáinak feltárásért, a korai iskolaelhagyás kockázatainak megelőzéséért .

A műhely célja olyan –    iskolai környezetben is végezhető –    gyakorlatok bemutatása és kipróbálása, melyek  

  • segítenek a problémák detektálásában, megélésében és megoldásában,  
  • tanárok és diákok számára közös gondolkodási és cselekvési lehetőségeket adnak,  
  •  kreatív és demokratikus folyamaton keresztül segítenek a megértésben és a problémamegoldásban,  
  •  segítik az egyén és a csoport önismeretét, melyek támogatják az integrációt, az együttműködést. 

A nemzetközi együttműködésben megvalósult FOTEL projektben kidolgozott tanári/képzői kézikönyv a műhely után további inspirációt és segítséget nyújt azoknak, akik a módszert szeretnék beépíteni munkájukba.

A műhelysorozat további alkalmai és témái:

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »