Az Oktatási Hivatal MKKR Nemzeti Koordinációs Pontja felkérésére a Tempus Közalapítvány 2015. május 6-án a társadalmi konzultációt elősegítő konferenciát szervezett a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetéséről. A konferencia legfontosabb célkitűzése a tanulási eredmények szemléletének erősítése volt, milyen hatással lehet a megközelítés gyakorlatba való átültetése a pedagógiai kultúrára, a képzések tervezésére és fejlesztésére, a szabályozási környezetre, a munkaerő-piaci szereplőkre, valamint az egyéni tanulási és karrierutak tervezésére.
Az elmúlt évek európai oktatási-foglalkoztatási fejlesztési folyamataiban kiemelt hangsúlyt kapott az Európai Képesítési Keretrendszer (EKKR), melynek célja a munkaerő mobilitásának, az egész életen át tartó tanulásnak, valamint a tanulás szélesebb körű értelmezésének, elismerésének támogatása. Az európai keretrendszer referenciaszintjein keresztül válhatnak összehasonlíthatóvá a különböző tagállami képesítések, melynek alapját, mintegy közös nyelvet teremtve, a tanulási eredmények jelentik. A képesítéseket a kimeneti elvárások felől átgondolva és tanulási eredményekben leírva nem csak az egyes tagállamok képesítési rendszere válhat átláthatóbbá, egyúttal átjárható tanulási utakat biztosítva az állampolgároknak, de az erre épülő fejlesztések által közvetlenebb kapcsolat teremthető a munkaerő-piaci elvárások és a képesítések kínálata között is.
A Magyar Képesítési Keretrendszer (MKKR) kidolgozása közel tíz éve kezdődött el és 2015. február 3-án egy fontos fordulóponthoz ért, amikor elfogadták Brüsszelben a hazai keretrendszer Európai Képesítési Keretrendszerhez való megfeleltetési jelentését. Ennek kapcsán az Oktatási Hivatal MKKR Nemzeti Koordinációs Pontja felkérésére a Tempus Közalapítvány 2015. május 6-án a társadalmi konzultációt elősegítő konferenciát szervezett a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetéséről.
A konferencia sok szempontot körbejárva mutatta be az MKKR használatba vételében és további fejlesztésében rejlő potenciált, rávilágítva arra is, hogy egyetlen eszköz sem képes egyik napról a másikra szerves változást elindítani az oktatási-képzési rendszerekben, illetve azok munkaerőpiachoz való kapcsolódásában. A több mint 200 fős konferencia hangsúlyt fektetett a résztvevők közti intenzív párbeszéd elindítására, melynek során a különböző szakmai szerepből adódó értelmezési és megközelítési különbségek felszínre kerülhettek, és konstruktív viták bontakozhattak ki. A konferencia szakmai programja és előadásai elérhetők a Tempus Közalapítvány tematikus honlapján: www.oktataskepzes.tka.hu >> Lifelong Learning >> Események >> Konferenciák >> A Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetése
A témát tágabb kontextusban is bemutató részletes szakmai beszámoló május végén lesz elérhető ugyanitt. A tanulási eredmények alapú képzésfejlesztés, műhelymunkák és további szakmai anyagok kapcsán személyesen Szegedi Esztertől (eszter.szegedi{kukac}tpf.hu) lehet érdeklődni.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »