Szakpolitikai hírlevél

A Pályázati Pavilonból ajánljuk: Digitális majális? Digitalizációs törekvések az Erasmus+ programban

Az Erasmus program több mint 30 évvel ezelőtti kezdete óta az Európai Bizottság – a nemzeti hatóságokkal, a felsőoktatási intézményekkel, a diákokkal és más érdekelt felekkel együtt – intenzívebb és strukturáltabb együttműködést indított el az európai felsőoktatási intézmények között.

A Bizottság kezdeményezéseket dolgozott ki, hogy segítse egy olyan európai oktatási térség kialakítását, amely lehetővé teszi, hogy a fiatalok a legjobb színvonalú oktatásban és képzésben részesüljenek, és Európa-szerte el tudjanak helyezkedni a munkaerőpiacon. 

A 2025-re megvalósítandó cél az Európai Oktatási Térség, amelynek legfontosabb elemei:

  • kiváló minőségű, a társadalmi-gazdasági háttértől független oktatás,
  • a külföldi tanulásnak és képzésnek nincsenek akadályai,
  • automatikus kölcsönös elismertetés,
  • az innovatív és digitális képzés ösztönzése új digitális oktatási cselekvési terv kidolgozása révén,
  • az anyanyelven kívül két nyelv ismerete,
  • erős európai identitástudat.

A fentiek megvalósításában kulcsszerepe lesz az Erasmus program következő (2021-2027), várhatóan lényegesen magasabb forrásból gazdálkodó szakaszának. Ahhoz azonban, hogy a modern kor mobilitási programja megfelelő minőségben és volumenben működhessen, elengedhetetlen a digitális tanulási lehetőségek, online kurzusok és közös tanulási platformok létrehozása, az adminisztrációs teendők csökkentése és egyszerűsítése, és egy közös, európai diákigazolvány kártya bevezetése. 

Tovább olvasom...

A cikket Tóth Tibor, a Tempus Közalapítvány Felsőoktatási egységének munkatársa állította össze.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »