A Tempus Közalapítvány által koordinált STAIRS projektben 2020. november 2-5-között online szakértői tanulmányutat tartottunk. A projektben tavasszal a vírushelyzet miatt elmaradtak a szakértői tanulmányutak, így azokat ősszel, virtuálisan valósítottuk meg. Ez az alkalom rámutatott arra, hogy a személyes találkozók ellehetetlenülése nem veszi el a szakmai együttműködés lehetőségét, hanem más módon, az ismert online kommunikációs platformok segítségével is lehet tartalmas szakértői eszmecserét szervezni.
A 6 partnerországból mintegy 30 szakértő vett részt az online tanulási eseményen, melynek során megismerték részletesebben az ír projektpartner (Mary Immaculate College) által összegyűjtött jó gyakorlatokat, amelyek a társadalmi befogadást támogatják az oktatás terén. Az előadások után a szakértők kérdezhettek, és csoportmunkában is feldolgoztuk a hallottakat. A cseh, szlovén, horvát és magyar oktatási szakértők a kapcsolódási pontokat és a bemutatott programok adaptálhatóságát keresték a saját hazai viszonyaikra vonatkoztatva. A megismert jó gyakorlatokról itt lehet bővebben olvasni:
Mi a STAIRS projekt?
Az inkluzív oktatást támogató nemzeti rendszerek újragondolása, a STAIRS (Stakeholders Together Adapting Ideas to Readjust Local Systems to Promote Inclusive Education) projekt 2019. január 31-én indult, és tervezetten 3 évig tart. A projekt a társadalmi befogadás
területén Európa-szerte fellelhető jó gyakorlatok felkutatására és adaptációjára, de leginkább magára az adaptációs folyamat kézzel foghatóvá tételére fókuszál. A Tempus Közalapítvány koordinátorként, és további 6 intézmény (összesen 6 országból) partnerként működik együtt a projekt során. A projektet az Európai Bizottság az Erasmus+ program szakpolitikai reformok támogatása kulcstevékenység keretében támogatja.
További információ: https://stairs.tpf.hu/
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »