Iskolavezetés és tanári motiváció - Az iskolavezetés szerepe a tanulási környezet javításában és a tanári munka minőségének és motivációjának fokozásában
A projekt célja az öt részt vevő országra (Ausztria, Csehország, Magyarország, Szlovákia és Szlovénia) kiterjedő regionális elemzés elkészítése volt nemzeti országjelentések és egy azokból készülő összefoglaló tanulmány formájában az iskolai vezetés a tanulás hatékonyságára vonatkozó hatásáról (Leadership for Learning), mely az OECD releváns jelentésén alapul. A jelentéseket műhelymegbeszélések keretében vitatták meg a résztvevők, és a közös munka részét képezte egy következő nemzetközi projekt előkészítése is a többoldalú együttműködés erősítése érdekében.
Az eredmények között szerepel a tanulás minőségét és hatékonyságát segítő oktatási reformok népszerűsítése, a részt vevő országok közti tapasztalatcsere a bevált jó gyakorlatokról és fejlesztési programokról, valamint egy közös oktatásvezetési képzési programmodul létrehozása.
A részt vevő országok oktatásért felelős minisztériumai 2-2 felsőoktatási és/vagy kutatói háttérrel rendelkező, illetve oktatásmenedzsmentben tapasztalt szakértőt delegáltak a nemzetközi találkozókra, akik széles körű ismeretekkel rendelkeznek az országukban érvényes oktatáspolitikai irányokról és fejlesztési programokról. A szakértők az egyes országokban működő jó gyakorlatokról szereztek egymástól tapasztalatokat, majd országjelentéseket dolgoztak ki döntéhozóknak szóló ajánlásokkal a témában.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »