A tudást a kapcsolatok hordozzák...
A Tempus Közalapítvány szakmai projektjeiben alapvetően építünk az egymástól tanulás szellemiségére. Mi hiszünk abban, hogy amikor különböző helyzetű, hátterű, tapasztalatú emberek működnek együtt, akkor a különböző tudás, tapasztalat és erőforrás erősíti egymást. Programjaink egyik legfontosabb célja, hogy ezt a tudás-összekapcsolódást, új tudások teremtését segítsük, ezért hozunk létre szakmai műhelymunkákat, indítunk képzéseket, tartunk rendezvényeket az oktatás gyakorlati és elméleti szereplőinek. A fő feladatunk az, hogy tudásmenedzsment tevékenységünk keretében ilyen tanulási, találkozási tereket teremtsünk, ahol valós társadalmi-oktatási kérdések, problémák megoldására összehívunk szakembereket az oktatás különböző szintjeiről. Nem véletlen, hogy a mottónkat is a konnektivista tanuláselmélethez kapcsolódva a következőképpen határozzuk meg: „A tudást a kapcsolatok hordozzák…”. Hiszünk abban, hogy ezekből a találkozásokból nemcsak maguk az érintettek, de a hozzájuk kapcsolódó körök (gyerekek, kollégák, szülők) is nagyon sokat tudnak profitálni. Hiszen a hatás továbbgyűrűzik.
És hogy miben nyilvánul meg a programjainkon a közösségi tanulás?
Az általunk szervezett szakmai műhelymunkákon, képzéseken a közösségi tanulás, valamint az együttműködési készségek fejlesztése nem elsősorban a tartalmi elemekben jelenik meg, hanem a programjaink során alkalmazott módszerekben, ami horizontális szinten kapcsolja össze a projekteket. A Magyarországon még kevéssé elterjedt csoportos megbeszélő módszerek (world café, open space, pro-action café stb.), a megoldásközpontú kérdezési technika, a közösségi online eszközök felfedezése és intenzív használata (facebook-csoport, google-csoport, box.com, pinterest stb.), a képzési alkalmaink közötti folyamatos tréneri kísérés (e-mentorálás), valamint a foglalkozásvezetők viselkedési mintája mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a résztvevők egymás felé fordulva építeni tudjanak a csoportban lévő tudásra, és így egymást kölcsönösen támogatva lendületet adjanak egymás szakmai fejlődésének. A közösségi tanulás témájával kapcsolatos tartalmakat pedagógusoknak, iskolavezetőknek, a szociális szféra szakembereinek és a kooperatív oktatási módszerekkel foglalkozó oktatáskutatóknak ajánljuk.
A 2015. novemberében induló, két és fél éves futamidejű nemzetközi projekt célja egy Európai szakmai és módszertani keret fejlesztése a tanárok kollaboratív tanulásának támogatására
további részletekA tanárok pályájuk során számos kihívással találkoznak, és maga a tanár szerep is sokat változott az elmúlt évtizedek alatt. Manapság egyre inkább előtérbe kerül az az újfajta szerepfelfogás, mely szerint a tanár egyre inkább teret ad a tanulók közötti együttműködésnek, az egymástól való tanulásnak, sőt, ennek a folyamatnak a facilitátorává válik. Arra keressük a választ, hogy mit tehet a pedagógus ebben a helyzetben.
további részletekA digitális eszközök adta lehetőségeknek köszönhetően ma már nemcsak a személyes térben zajlik a tudásmegosztás és az új tudás építése, hanem az online térben is. Erre a szemléletre építve számos műhelymunkát és képzés hoztunk létre, illetve ennek minél szélesebb körű elterjesztésére törekszünk szakmai rendezvényeinken.
további részletekA Tempus Közalapítványnál közel 20 év alatt felhalmozódott tudást képzések formájában is megosztjuk Önnel…
további részletekDíjazzuk a Magyarországon aktívan és hatékonyan működő, az egész életen át tartó tanulás terén tevékenykedő hálózatokat, közösségeket vagy oktatási innovációkat, melyek országosan mások számára is példaértékűek lehetnek.
további részletekAz oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »