A megvalósítás első évében az EPNoSL hálózat az alábbi operatív célokat valósította meg:
- feltérképezni, azonosítani és elemezni az európai iskolavezetők felkészítésének és kiválasztásának aktuális trendjeit a helyzetelemzés és a jogszabályi hátterek tükrében
- osztályozni az iskolavezetők felkészítésének és kiválasztásának aktuális trendjeit tanulási kultúra szempontjából
- megtervezni, fejleszteni és alkalmazni olyan kollaboratív tevékenységalapú eszközöket, melyek a személyes és szakmai kompetenciákkal kapcsolatos önreflexiót, az európai iskolavezetők akkreditációját és minőségbiztosítását fejlesztik.
- a célcsoportok nemzeti szintű hálózatosodási képességét fejleszteni (az iskolavezetők kiválasztásával és fejlesztésével kapcsolatos témákkal összefüggésben
- tudásépítés az iskolavezetés (elméleti és gyakorlati szempontból) “jó gyakorlataira” alapozott szakpolitikai és kutatási ajánlások segítségével
- még inkább láthatóvá tenni az iskolavezetés (egyéni, intézményi és rendszerszerű) oktatási teljesítményre gyakorolt hatását, így támogatva az oktatás minőségének fejlesztését és a méltányosság növelését az oktatásban.
A Hálózat szakértői csoportja hat tematikus területet határozott meg, melyek alapján a partnerek iskolavezetésről folytatott diskurzusa zajlott:
- A külső elvárásokkal kapcsolatos trendek, tendenciák: szakpolitikai stratégiák, kultúra és irányítás;
- A külső elvárások helyi kontextusban való értelmezése és átfordítása belső jelentésre és irányelvekre;
- A tanárok és az iskolai személyzet igényeinek megértése és a megfelelő jogosultságokkal és képességekkel való ellátása (empowerment);
- Iskolaszerkezet és iskolai kultúra (szervezeti identitás) kialakítása;
- Partnerekkel és a külső környezettel való együttműködés; a közoktatási rendszerbe ágyazott vezetői feladatok
- Az iskolavezetők kiválasztása, felkészítése és fejlesztése.
A 2012-ben megvalósított tevékenységek
- 2012. február 6-7-én Münchenben került sor egy peer learning rendezvényre “Az iskolavezetés szerepéről az oktatási teljesítmény fejlesztésében” címmel.
- Az érdekeltek bekapcsolódhattak a hálózat 2012. március-áprilisában zajlott peer-learning tevékenységébe is, amelyre egy nemzetközi on-line fórum formájában került sor
- A partnerországokban a helyi információáramlást nemzeti szintű informális hálózatok létrehozása tette lehetővé.
- A 2012. április 3-4-én Lyonban rendeztek iskolavezetés témájú konferenciát az EPNoSL támogatásával.
- 2012. június 28-29-én a hálózat Berlinben rendezett magas szintű szakpolitikai konferenciát.
További információk, valamint az első szakaszban létrehozott áttekintések, elemzések az EPNoSL honlapján érhetők el: www.schoolleadership.eu.