A hallgatókat számos félelem tarthatja vissza az Erasmus+ ösztöndíj megpályázásától, pedig ezek többsége előzetes tervezéssel vagy megfelelő tájékozódással kiküszöbölhető lenne.
A hallgatók mobilitási kedvével kapcsolatban az Oktatási Hivatal készített kérdőívet 2017-ben. 64 intézmény hallgatóit vizsgálták, akik a 2015/2016-os tanév második félévében aktív jogviszonnyal rendelkeztek. A 7202 válaszadótól begyűjtött adatok alapján 19 olyan nehézség rajzolódott ki, melyek a mobilitás akadályát jelenthetik. Ezeket három témacsoportba sorolhatjuk: a képzési rendszerrel kapcsolatos, az objektív és a szubjektív aggályokra.
A kutatás alapján az első kategóriába tartoznak a hazai képzési rendszerrel és a külföldön teljesített tárgyak hazai elfogadtatásával kapcsolatos félelmek. A második kategóriába az objektív szabályozási jellegű nehézségek tartoznak, mint a mobilitási programok elérhetősége, illetve az ezekkel kapcsolatos információkhoz való hozzáférés. A harmadik kategóriába a szubjektív, egzisztenciális jellegű aggályok kerültek. A honvágytól és a magánytól való félelem, vagy a nem megfelelő nyelvtudás miatti aggodalmak jelentős szerepet játszanak az alacsony mobilitási hajlandóságában.
A cikket Deme Felícia, a Tempus Közalapítvány Kommunikációs egységének munkatársa állította össze.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »