A Tempus Közalapítvány 2019. március 27-28-án, a legújabb, 3 éves szakpolitikai projektje, a STAIRS – Stakeholders Together Adapting Ideas to Readjust Local Systems to Promote Inclusive Education (Az inkluzív oktatást támogató lokális rendszerek újragondolása) projektjének keretében fogadta a Göteborgsregionen 10 fős delegációját.
A Göteborgsregionen (GR) a nyugat-svédországi önkormányzatokat fogja össze. A göteborgi régió feladata az egyes önkormányzatokon átnyúló együttműködések előmozdítása, valamint a térségen belüli tapasztalatcsere. A települések közötti együttműködés többek között a regionális tervezésre, a környezetgazdálkodásra, a közlekedésszervezésre, a munkaerőpiacra, a jóléti és szociális szolgáltatásokra, a kompetenciafejlesztésre, az oktatásra és a kutatásra vonatkozik. Három fő tevékenységi körük: Munkaerőpiac és szociális jólét, Környezet és közösségépítés és Oktatás, és hozzájuk tartozik pl. a pályaválasztási tanácsadás is. Témáikhoz kapcsolódóan számos nemzetközi partnerségben is tevékenykednek, a Tempus Közalapítvánnyal a 2019-ben záruló ESLPlus projekt keretein belül álltak kapcsolatban, és a sikeres kollaborációnak köszönhetően a STAIRS projektben is igénybe vehetjük szaktudásukat, tapasztalatukat.
A GR-nek számos, a társadalmi befogadás témaköréhez kapcsolódó projektje fut. Budapesti látogatásuk célja kettős volt: mindkét fél részéről az egymásról és az egymástól való tanuláson volt a fókusz. A svéd szervezet tanulmányútra érkezett hozzánk: egyik fő kutatási témájuk, a korai iskolaelhagyás területén végzett munkánkat szerették volna megismerni. A TKA Tudásmenedzsment csoportja, a STAIRS projekt hazai koordinátora, a következő évben tanulmányutakat szervez az inkluzív oktatás területén jó gyakorlatokkal rendelkező partnerországokba, így a módszertanunk gazdagítását vártuk a látogatástól, amely segítségünkre lehet szakértőink hatékony és sikeres felkészítésében, támogatásában.
Vendégelőadóink voltak: Kozma Ágnes (EMMI) és Zoltán Katalin (ITM), akik a magyar oktatási rendszert mutatták be svéd vendégeknek, Török József (POK, Budapest) pedig arról beszélt, hogy a magyarországi iskolákban milyen kötelező intézkedések támogatják a befogadó oktatás megvalósulását.
A tanulmányút zárásaként ellátogattunk a BKSZC Ybl Miklós Építőipari Szakgimnázium és Szakközépiskolába, ahol a tanári kar és az intézményvezető mutatta be vendégeinknek, hogy hogyan zajlik az élet az intézményben, és hogy milyen jó gyakorlattal rendelkeznek a lemorzsolódás megelőzésére.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »