A tanulás jövője online kurzusok
A tanulás jövője online kurzusok koncepcióját 2018-ban alkottuk meg. A tanulás jövője koncepció a mindennapi pedagógiai gyakorlat digitális eszközökkel való támogatásáról és a tanárok együttműködő tanulásáról szól. A tanulás jövőjében a tanárok együttműködnek tanárokkal, tanulnak egymástól és közösen reflektálnak a saját gyakorlatukra.
- Hogyan tudjuk a leghatékonyabban segíteni a pedagógusok közti tudásátadást?
- Mi veszi rá a pedagógust, hogy kipróbáljon egy digitális eszközt tanórai gyakorlatában?
- Azzal, hogy megtanítom a pedagógust egy adott eszköz használatára vajon milyen garancia van rá, hogy óratermi gyakorlatába is beülteti?
- Milyen szerepe van a tapasztalatok és bevált gyakorlatok megosztásának ebben a tanulási folyamatban?
- Milyen széles körnek lehet egy adott online környezetben képzést szervezni? (korosztályok, tantárgyak, digitális kompetencia szintje) Milyen előnyei-hátrányai vannak különböző digitális kompetenciájú pedagógusok közös oktatásának?
- Miközben előzetes igényfelméréseink alapján eszközhasználatot akarnak tanulni a pedagógusok, mennyi módszertant szükséges átadnunk mellette? Ha nincs elég módszertan, nem fogják-e résztvevőink az eszköznek alárendelni a tanulási célokat?
A programjaink és projektjeink fejlesztése során felmerült kérdéseinkre egy hosszabb cikkben olvashatják a válaszokat.
Tovább olvasom...