Az Európai Bizottság 2014-ben meghirdetett, a Bologna folyamat fejlesztését és az Európai Felsőoktatási Térség reformját célzó felhívására az Emberi Erőforrások Minisztériumának a Tempus Közalapítvánnyal közösen benyújtott pályázata is támogatást nyert. A projekt tevékenységei hozzá kívánnak járulni a magyar felsőoktatás rendszerszintű fejlesztéséhez, elősegítve ezzel, hogy az Európai Felsőoktatási Térség tagjaként aktívan kapcsolódhasson a reformfolyamatokhoz, és részt tudjon venni az európai szintű kezdeményezésekben és együttműködésekben.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) megbízásából a Tempus Közalapítvány (TKA) által koordinált – 2014. november 1. és 2016. április 30. között megvalósuló – projekt tevékenységei a Bologna folyamathoz kapcsolódva és annak célkitűzéseihez illeszkedve kutatások, szakértői műhelyek, szakmai együttműködések révén kívánnak hozzájárulni a reformfolyamathoz. A program segítséget nyújt továbbá a felsőoktatási intézmények nemzetközi versenyképességének és láthatóságának növeléséhez, támogatni kívánja a nemzetközi mobilitást és az Európai Felsőoktatási Térséggel (EFT) és a Bologna folyamattal kapcsolatos információkhoz való hozzáférést, illetve nemzetközi szakmai együttműködések révén elő kívánja segíteni a jó példák és gyakorlatok megismerését és cseréjét.
A projekt szakmai támogatására szakértői team jött létre, amelynek tagjai egy európai szakértői platformba is bekerültek. A kutatások, valamint a nemzetközi szakértői műhelyek és szakmai találkozók eredményes lebonyolításához a TKA számos érdekszervezettel, illetve szakértőkkel szervez konzultációkat. A témákat a Bologna folyamat prioritásai adják: képesítési keretrendszer, tanulóközpontú, tanulási eredményeken alapuló megközelítés, mobilitás, pályaorientáció és pályakövetés, a végzettségek munkaerő-piaci elvárásokhoz való igazítása az oktatás és a munkaadók együttműködése által, stb.
A Bukaresti Kommünikében, a 2012-es Bologna Megvalósítási Jelentésben és a közelmúltban elfogadott Jereváni Kommünikében megfogalmazott irányelvekkel és célokkal összhangban a felsőoktatásban végzettek, illetve a mobilitásban résztvevők számának növelése, a hozzáférés és a végzettségek megszerzésének biztosítása érdekében többféle tevékenységet tervezünk.
A tervezett kutatások különösen a hátrányos helyzetű, illetve a speciális igényű csoportok felsőoktatásban való részvételének esélyeit és lehetőségeit vizsgálják, illetve összehasonlítják az európai diplomás pályakövetési rendszereket.
A tanulási eredményeket előtérbe helyező, hallgatóközpontú tanulási utak biztosítása érdekében folytatódik a nemzetközileg versenyképes tanulásszervezési módszereket bemutató műhelysorozat.
A diplomák munkaerő-piaci értékének javításáért a szakértők és az érintett szervezetek képviselői műhelyek keretében vitatják meg a diákok nemzetközi, illetve gyakorlati tapasztalatszerzésének lehetőségeit, a mobilitási ablakokkal kapcsolatos újdonságokat, illetve a munkáltatók és az oktatási intézmények stratégiai együttműködési területeit.
Az Európai Felsőoktatási Térségről szóló információk terjesztése érdekében pedig egy Bologna információs portál jön majd létre, amelyen szakértők, intézmények, partnerek és diákok személyre szabott információt találhatnak a Bologna folyamatról, illetve a felsőoktatás hazai és nemzetközi vonatkozású területeiről.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »