Szakpolitikai hírlevél

Az Erasmus+ program (2014-2020) félidős értékelése

Az Európai Bizottság közzétette jelentését az Erasmus+ program (2014-2020) félidős értékeléséről. Az érdekes számok és statisztikák mellett a legfontosabb megállapításokat is tartalmazza következtetésekkel

A jelentés a programban részt vevő országok nemzeti jelentésein, független külső fél által készített értékelő jelentésen, egyéb tanulmányokon, a program irányításával kapcsolatos tapasztalatokon és az érdekeltektől kapott több mint egymillió válaszon alapul. Az értékelés az Erasmus+ valamennyi részt vevő országban történő megvalósítására kiterjed, a teljes költségvetés megnövelését megelőző, 2014–2016 közötti időszakban. Vizsgálja továbbá az Erasmus+ előzményeként a 2007–2013 közötti időszakban végrehajtott hét program hosszú távú hatását (utólagos értékelés), a partnerországokban is.

Az eredmények között található a személyi fejlődés dimenziója: egyéni (résztvevői) készségek és kompetenciák elsajátítása, foglalkoztathatóság növelése, tanulási hajlandósag növelése; valamint az Unió egészét érintő változások, mint például az Európai Unió kohéziójának erősítése, kapcsolati hálók bővülése és digitális erőforrások nagyobb mértékű használata.

A magyar nyelvű összefoglaló innen   tölthető le, míg a hosszabb terjedelmű angol nyelvű jelentés ide kattintva  érhető el.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »