Az Emberi Erőforrások Minisztériuma EU és Nemzetközi Szervezetek Főosztályának kezdeményezésére és támogatásával 2016. május 10-én a Tempus Közalapítvány szakmai konferenciát szervez, melynek célja az európai oktatási célkitűzések hazai megvalósulási folyamatának támogatása az Európai Unió Oktatás és képzés 2020 (ET2020) szakértői munkacsoportok eredményeinek megosztásán keresztül.
A szakmai konferencia témája:
Az európai uniós koordinációs mechanizmusok egyik fontos eleme a tagállamok által delegált, elsősorban kormányzati szakértőkből álló munkacsoportokban zajló tevékenység. Feladatuk egy-egy kulcsfontosságú oktatáspolitikai témakör feldolgozása, közös ajánlások megfogalmazása részben a közös európai szakpolitika alakítása, részben pedig a tagállamok implementációs folyamatainak támogatása érdekében. A szakmai konferencián röviden összefoglalásra kerülnek a 2014-2015 között működő ET2020 munkacsoportok eredményei, melyet részletesen a 2016 májusában megjelenő Az európai oktatási szakpolitika prioritásai – Az ET2020 szakértői munkacsoportok tevékenységének tükrében című kiadvány foglal össze. A kiadvány az európai szakpolitikai hátteret is feltárva mutatja be az egyes munkacsoportok[1] eredményeit és a kapcsolódó szakmai anyagok, kutatások, fejlesztések legfontosabb üzeneteit.
A szakmai konferencia során, az európai törekvésekkel és ajánlásokkal összhangban az egyes szakterületek közti szakmai konzultációt állítjuk a középpontba, teret és lehetőséget teremtve a szakpolitikai tanulási és adaptációs folyamatnak. Éppen ezért a rendezvény fókusztémájának egy szakpolitikákon átívelő területet, a transzverzális kompetenciák fejlesztését választottuk, melyek közül hármat– digitális kompetencia (IKT), kezdeményező- és vállalkozási készség, idegen nyelvek ismerete – a konferencia délutáni szekcióiban tárgyalunk. E kulcskompetenciák a 21. század sikeres állampolgárának fejlesztendő alapkészségeiként lettek definiálva, fejlesztésük az oktatási és képzési rendszerek együttműködésében valósítható meg, hiszen fontos szerepük van az alapfokú oktatásban csak úgy, mint a korszerű szakképzési rendszerekben, de meghatározó tényezői a felsőoktatási versenyképesség fokozásának vagy a felnőttkori szervezett vagy informális tanulásnak.
A rendezvény konkrét célkitűzései:
· Az EU Oktatás és képzés 2020 szakértői munkacsoportokban zajló tevékenység során keletkezett tudás átadásában, közvetítésében és felhasználásában szükséges ágazatok közti együttműködés, a szakemberek közti párbeszéd és hálózatosodás erősítése.
· A rendezvény hozzájárulása az európai szakpolitikai fejlesztések és a hazai adaptációs lehetőségek gyakorlati megismeréséhez, közös feltárásához a meghívott szakemberek körében.
· Nemzetközi gyakorlatok megismerésének előmozdítása a munkacsoportokban résztvevő szakértők tapasztalataira támaszkodva és a megismert interaktív európai munkamódszerek alkalmazásával.
Amennyiben érdeklődik a rendezvény iránt, kérjük regisztráljon a linkre kattintva.
A SZAKMAI KONFERENCIA PROGRAMJA
Időpont: 2016. május 10. kedd 9.30-16.00h
Helyszín: Tempus Közalapítvány, 1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1. 6. emelet, Brüsszel terem
9.00 – 9.30 |
Regisztráció |
|
9.30 – 12.45 |
Plenáris előadások |
|
Köszöntő |
Az ET 2020 munkacsoportok szerepe a szakpolitika alkotás támogatásában |
Emberi Erőforrások Minisztériuma |
Bevezető előadás |
Az oktatási ügyek koordinációjára irányuló európai folyamatok |
Szegedi Eszter Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoport |
Előadás |
Az Eurydice Iroda tevékenysége |
Hatony Sára Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet, Eurydice Iroda |
11:00 – 11:15 |
Kávészünet |
|
Panel-beszélgetés |
Az ET2020 munkacsoportok eredményei és adaptálási lehetősége a hazai szakpolitika számára Fókuszban: az oktatási alszektorok kapcsolódási pontjai és a transzverzális kulcskompetenciák fejlesztése Moderátor: Kovács István Vilmos, ELTE PPK |
Beszélgetőpartnerek: Hunya Márta (OFI), Imre Anna (OFI), Gálffy Kolos (EMMI), Réti Mónika (OFI), Stéger Csilla (OH), Szigeti Ádám (EMMI) |
12:45 – 13:30 |
Szendvicsebéd |
|
13.30 – 16.00 |
Szekciók |
|
1. szekció |
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia · A Vállalkozói Készségek Európai Referencia Keretrendszerének bemutatása · A kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia, a kreativitás és az innováció hazai fejlesztési lehetőségei |
Réti Mónika, Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet Csernovitz Adél, Tempus Közalapítvány |
2. szekció |
Digitális kompetencia, IKT eszközök használata és online tanulás · A Digitális Kompetencia Keretrendszer és mérési eszközök bemutatása · A digitálisan kompetens oktatási intézmények európai keretrendszere · A digitális írástudás hazai fejlesztési lehetőségei |
Hunya Márta és Rózsa Gábor, Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet Farkas Bertalan Péter, Tempus Közalapítvány |
3. szekció |
Idegen nyelvek tanulása, nyelvoktatás Európában · Nyelvoktatás a közoktatásban · Nyelvoktatás és foglalkoztatás · Összehasonlító elemzések a nyelvtudás mérésének területén |
Gálffy Kolos és Kolosyné Bene Krisztina, Emberi Erőforrások Minisztériuma Szabó Csilla, Tempus Közalapítvány |
4. szekció |
Iskolapolitika · Folyamatos szakmai fejlődés a pedagógusképzés és az életpálya során · Az együttműködésen alapuló tanulási környezetek biztosítása · Átfogó iskolai megközelítés |
Stéger Csilla, Oktatási Hivatal Imre Anna, Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet Abari-Ibolya Emese, Tempus Közalapítvány |
[1] EU2020 munkacsoportok 2014-2015 között: Iskolapolitika: Korai iskolaelhagyás és Tanárképzés, Transzverzális készségek: Digitális kompetenciák, Vállalkozói készség és Idegen nyelvek, Szakképzés, A felsőoktatás modernizációja, Felnőttkori tanulás, Digitális és online tanulás
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »