2021-ben indul az új köznevelési stratégia, mely a 2021-2030 közötti tízéves időszakra vonatkozik. A 80 oldalnyi dokumentum az oktatási rendszer céljának a társadalom és ezen belül az egyén jólétének elősegítését, a társadalmi kohézió előmozdítását, a nemzeti összetartozás és identitás megerősítését tekinti.
A tanulmány szerint az oktatás kiemelt célja a tehetséggondozás mellett a hátrányos helyzetű gyermekek és tanulók társadalmi mobilitásának elősegítése, a hozott egyéni hátrányok mérséklése, vagyis a társadalmi felzárkózás lehetőségének a biztosítása --- ezen keresztül az ország versenyképességének a növelése.
2020-ban megújult a 2012-ben kiadott Nemzeti Alaptanterv. A kormány elmondása szerint folytatódik a tartalmi szabályozók felülvizsgálata, az ismeretanyag mennyiségének racionalizálása a 21. század változó kihívásai, a pedagógusok és tanulók, a szülők, valamint a nemzetközi összehasonlításban is megjelenő mérések eredményei által generált elvárások figyelembe vételével.
Ugyancsak a következő időszak fontos feladata a dokumentum szerint az iskolai infrastruktúra és a pedagógusok felkészültségének további fejlesztése. Az elmúlt időszak járványügyi veszélyhelyzete miatt kialakult rendkívüli állapot tükrében a minőségbiztosítás hatékonyságának javítása még inkább elengedhetetlen.
A dokumentum állítása szerint a 2018-as PISA felmérés azt mutatja, hogy minden területen javult a 15 éves magyar tanulók teljesítménye, Magyarország eredménye közelíti a világ legfejlettebb országait tömörítő OECD átlagát. Ugyanakkor arra is figyelmet kell fordítani, hogy van még tennivaló ezen a területen is.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »