Szakpolitikai hírlevél

Az OECD az oktatásról – adatok, elemzések, értelmezések

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet gondozásában megjelent kötet (Az OECD az oktatásról – adatok, elemzések, értelmezések, 2014) az OECD oktatással kapcsolatos, adatokon és elemzéseken alapuló tevékenységét mutatja be és értelmezi. A kiadvány tanulmányai a legfrissebb oktatásügyi irányokat, eredményeket és azok kritikai reflexióit mutatják be áttekinthető formában. A szerkesztő a magyar oktatáspolitikai és szakértői körnek kiemelten ajánlja a kötetet nemzetközi viszonyítási pontok kereséséhez és megismeréséhez.

A kötet, a Körkép az oktatásról című kiadványsorozat első darabja, 9 különböző témájú, de egymáshoz több ponton kapcsolódó tanulmányban dolgozza fel az OECD oktatási tevékenységeinek néhány kiemelt területét. Így, többek között bemutatja és értelmezi a méréshez, értékeléshez, a méltányossághoz, a kisgyermekkori neveléshez, a szakképzés és a munkaerő-piac közötti átmenethez, a felsőoktatáshoz vagy az egész életen át tartó tanuláshoz kapcsolódó OECD projekteket és eredményeket. A kötet bevezetőjében a szerkesztő, Széll Krisztián, kiemeli, hogy a tanulmányok túlmutatnak az adatok, projektek ismertetésén, és „felhívják a figyelmet az értelmezési keret, az adatok hátterében álló folyamatok fontosságára is, továbbá megmutatják, hogy a gazdasági válságot követő időszakban az OECD miként tematizálta az oktatást, milyen főbb fókuszpontokat határozott meg.”

A kötet letölthető az OFI honlapjáról.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »