Időpont: 2017. november 29. szerda, 15.00-18.00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)
Téma: Együtt a boldogabb iskolákért! - Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program
Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, intézményfenntartók, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek
Háttér: A korai iskolaelhagyás okának egyik meghatározó tényezője, ha az iskolai közösségnek nincs megtartó ereje. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program célja egy olyan támogató és megtartó, szakmai közösségi hálózat elindítása, amely az iskolai közösségek megerősítésének alapja lehet.
A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák iskolai közösségi programjai során nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy olyan iskolai klímában töltsék az érintettek a hétköznapjaikat, ahol a büntetés helyett együttműködésen alapuló módszertanokkal kezelhetők a nehéz társas helyzetek. Az iskolai mediáció és a resztoratív gyakorlatok mindennapokba való beépítése kiszámíthatóbb, méltányosabb helyzeteket teremt, az érintettek bevonódnak az őket érintő döntésekbe. Tiszta keretek és közös szabályrendszer segíti hozzá az iskolai szereplőket a békésebb, boldogabb tanulási környezethez.
Jelen műhelysorozat a korai iskolaelhagyás téma okán, mely a társszektorok helyi együttműködésével hatékonyabban kezelhető, nem csak pedagógusoknak szól. Ezért továbbra is várunk iskolavezetőket és intézményfenntartókat, pedagógusokat, ifjúságvédelmi felelősöket, valamint pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakembereit, iskola-egészségügyben dolgozókat és civil szervezetek képviselőit, illetve a témához kapcsolódó további szakembereket.
PROGRAM
1. műhely: Hogyan vezessek be egy közösségalapú iskolai modellprogramot? Vezetői elköteleződés, helyzetelemzés és motiváció az iskolai légkör javításához.
Kiknek ajánljuk: iskolai vezetők, döntéshozók, fenntartók
A műhelymunka során az alábbi kérdések mentén gondolkozunk, cserélünk tapasztalatokat: (A gyakorlatok során a résztvevők megismerhetik a komplex iskolai program javasolt bevezetési módját is. )
2. műhely: A közösség megtartó ereje: iskolai mediáció és resztoratív gyakorlatok a mindennapokban.
Kiknek ajánljuk: iskolai vezetők, pedagógusok, egyéb iskolai és civil szakemberek
Hogyan léphet a büntető-fegyelmező szemlélet helyébe a helyreállító szemlélet, amely valódi közösségekben és fair eljárásokban gondolkozik? Hogyan segítheti mindez hozzá az iskolai szereplőket a boldogabb mindennapokhoz? Az augusztusban megjelent Digitális Gyermekvédelmi Stratégia nagy hangsúlyt fektet a biztonságos internethasználat és az alternatív vitarendezés kérdéseire az iskolában. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák szakmai csapata abban hisz, hogy nem csak a már kialakult nehéz helyzetekkel fontos mit kezdenünk, a leghatékonyabb kezelés a megelőzés. Jelen műhelymunka során konkrét módszereket és kész szakmai anyagokat mutatnak be a resztoratív gyakorlatok és az iskolai mediáció eszköztárából.
3. műhely: Fejlődésfókuszú esetmegbeszélés - WANDA módszer, mint nagy potenciállal rendelkező eszköz az iskolában.
Kiknek ajánljuk: pedagógusoknak, mentálhigiénés szakembereknek, és gyermekjóléti felelősöknek, iskolapszichológusoknak
A professzionális szakmai tudás a személyiség felkészültsége nélkül keveset ér. Jó szakemberré is csak mások segítségével válhatunk, ha adunk és kapunk visszajelzést. Napjainkban a kiégés, a motivációvesztés az egyik legsűrűbben visszatérő rizikófaktor az emberekkel dolgozó szakemberek körében. Ez az esetmegbeszélő módszertan erre a problémára kínál újszerű megoldást, könnyen alkalmazható, átvehető módszerrel. A WANDA módszer alkalmazása során a pozitív pszichológia eszköztárával dolgozunk. A WANDA szekció során egy konkrét eseten keresztül próbálhatják ki a résztvevők a módszertan. E megoldás lehetőséget nyújt mindazoknak, akik emberekkel dolgoznak, hogy strukturált formában, bizalmi közegben vizsgálják meg azokat a problémákat, elakadásokat, amikre nincs megoldásuk.
További információk, segédanyagok a rendezvény honlapján érhetők el.
A műhelysorozat további alkalmai és témái:
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »