Műhelymunkák

Együtt a boldogabb iskolákért! - Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program

Időpont: 2017. november 29. szerda,  15.00-18.00

Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)

Téma: Együtt a boldogabb iskolákért! - Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, intézményfenntartók, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

Háttér: A korai iskolaelhagyás okának egyik meghatározó tényezője, ha az iskolai közösségnek nincs megtartó ereje. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program célja egy olyan támogató és megtartó, szakmai közösségi hálózat elindítása, amely az iskolai közösségek megerősítésének alapja lehet.

A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák iskolai közösségi programjai során nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy olyan iskolai klímában töltsék az érintettek a hétköznapjaikat, ahol a büntetés helyett együttműködésen alapuló módszertanokkal kezelhetők a nehéz társas helyzetek. Az iskolai mediáció és a resztoratív gyakorlatok mindennapokba való beépítése kiszámíthatóbb, méltányosabb helyzeteket teremt, az érintettek bevonódnak az őket érintő döntésekbe. Tiszta keretek és közös szabályrendszer segíti hozzá az iskolai szereplőket a békésebb, boldogabb tanulási környezethez.

Jelen műhelysorozat a korai iskolaelhagyás téma okán, mely a társszektorok helyi együttműködésével hatékonyabban kezelhető, nem csak pedagógusoknak szól. Ezért továbbra is várunk iskolavezetőket és intézményfenntartókat, pedagógusokat, ifjúságvédelmi felelősöket, valamint pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakembereit, iskola-egészségügyben dolgozókat és civil szervezetek képviselőit, illetve a témához kapcsolódó további szakembereket.

PROGRAM

  • 14:30 - 15:00   Érkezés, regisztráció
  • 15:00 - 15:10   TKA /  Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány
  •  15:10-15:20   Hangoló: Az iskolai klíma hozzájárulása a boldog és sikeres élethez (videóbejátszás és rövid interaktív eszmecsere) /   Partners Hungary Alapítvány
  •  15:20 – 15:50   Előadás: Az iskolai agresszió, mint a korai iskolaelhagyás egyik lényeges oka /   Partners Hungary Alapítvány, Békés Iskolák Program
  •  15:50 – 16:00   Szünet
  •  16:00 – 18:00   Párhuzamos műhelymunkák / Partners Hungary Alapítvány 

1. műhely:   Hogyan vezessek be egy közösségalapú iskolai modellprogramot? Vezetői elköteleződés, helyzetelemzés és motiváció az iskolai légkör javításához.

Kiknek ajánljuk: iskolai vezetők, döntéshozók, fenntartók

A műhelymunka során az alábbi kérdések mentén gondolkozunk, cserélünk tapasztalatokat: (A gyakorlatok során a résztvevők megismerhetik a komplex iskolai program javasolt bevezetési módját is.  )

  • Mik azok a dimenziók, amit egy iskola vezetőjének végig kell gondolni, mielőtt bevezetne egy ilyen programot?
  • Kinek milyen előnye és hátránya származhat egy ilyen program során? Min bukhat meg egy komplex iskolai program bevezetése?
  • Kik az érintettjei egy ilyen programnak, és ki, milyen szerepet tölt be a bevezetés során?
  • Milyen a külső és belső erőforrások/ motivációs eszköz állhat rendelkezésére egy iskolai vezetésnek?
  • Mire ad lehetőséget egy iskolai klímadiagnózis a vezető, vagy egy elkötelezett kolléga számára?
  • Miket kell végiggondolni egy vezetőnek (erőforrás, szükségletek), amikor belevág egy helyzetfelmérésbe? 

2. műhely: A közösség megtartó ereje: iskolai mediáció és resztoratív gyakorlatok a mindennapokban.

Kiknek ajánljuk: iskolai vezetők, pedagógusok, egyéb iskolai és civil szakemberek

Hogyan léphet a büntető-fegyelmező szemlélet helyébe a helyreállító szemlélet, amely valódi közösségekben és fair eljárásokban gondolkozik? Hogyan segítheti mindez hozzá az iskolai szereplőket a boldogabb mindennapokhoz? Az augusztusban megjelent Digitális Gyermekvédelmi Stratégia nagy hangsúlyt fektet a biztonságos internethasználat és az alternatív vitarendezés kérdéseire az iskolában. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák szakmai csapata abban hisz, hogy nem csak a már kialakult nehéz helyzetekkel fontos mit kezdenünk, a leghatékonyabb kezelés a megelőzés. Jelen műhelymunka során konkrét módszereket és kész szakmai anyagokat mutatnak be a resztoratív gyakorlatok és az iskolai mediáció eszköztárából.

3. műhely: Fejlődésfókuszú esetmegbeszélés - WANDA módszer, mint nagy potenciállal rendelkező eszköz az iskolában.

Kiknek ajánljuk: pedagógusoknak, mentálhigiénés szakembereknek, és gyermekjóléti felelősöknek, iskolapszichológusoknak

A professzionális szakmai tudás a személyiség felkészültsége nélkül keveset ér. Jó szakemberré is csak mások segítségével válhatunk, ha adunk és kapunk visszajelzést. Napjainkban a kiégés, a motivációvesztés az egyik legsűrűbben visszatérő rizikófaktor az emberekkel dolgozó szakemberek körében. Ez az esetmegbeszélő módszertan erre a problémára kínál újszerű megoldást, könnyen alkalmazható, átvehető módszerrel. A WANDA módszer alkalmazása során a pozitív pszichológia eszköztárával dolgozunk. A WANDA szekció során egy konkrét eseten keresztül próbálhatják ki a résztvevők a módszertan. E megoldás lehetőséget nyújt mindazoknak, akik emberekkel dolgoznak, hogy strukturált formában, bizalmi közegben vizsgálják meg azokat a problémákat, elakadásokat, amikre nincs megoldásuk.

  • 17:55 – 18:00   Zárszó, visszajelzés

További információk, segédanyagok  a  rendezvény honlapján  érhetők el.

A műhelysorozat további alkalmai és témái:

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »