Kulcsadatok az iskolai idegennyelv-oktatásról Európában címmel jelent meg az Eurydice hálózat 2017-es jelentése. A kiadvány 5 tematikus fejezetre (Context, Organisation, Participation, Teachers, Teaching Processes) bontva tárgyalja az összegyűjtött indikátorokat, melyeket az Eurydice, az Eurostat, az OECD PISA és TALIS felméréseire alapozva határoztak meg. Az indikátorok az ISCED (0-)1-2-3 szintekre vonatkoznak, és többnyire a köznevelési szektorra (két esetben a szakképzésre).
A jelentés információi alapján az érdeklődők betekintést nyerhetnek azon szakpolitikai gyakorlatokba és ajánlásokba, melyek jelenleg befolyásolják Európában az idegennyelv-oktatást.
Hangsúlyosan a következő témakörök kerülnek elő a jelentésben:
• idegen nyelvek a tantervben, elsősorban az első és a második kötelező idegen nyelvre vonatkozóan;
• a vizsgált nyelvek köre;
• CLIL;
• az első és a második idegen nyelv várhatóan elérhető szintje;
• idegennyelv-tanári profilok, tanárok végzettsége;
• az idegennyelv-tanárok transznacionális mobilitásban való részvétele;
• migráns tanulók nyelvi támogatása.
A jelentés teljes szövege itt olvasható.
A kiadvány eredményeinek ismertetése céljából az Oktatási Hivatal szakmai napot szervezett A hazai idegennyelv-oktatás európai tükörben címmel (2017. október 17.), melynek során – többek között – Nathalie Baidak, az Európai Bizottság Eurydice hálózat központjának előadója mutatta be a többnyire általános iskolai pedagógusokból és az általános iskolai pedagógusok képzésében részt vevő oktatókból álló közönség számára a kiadvány főbb megállapításait.
Készítette: Szűcs Marianna
Tudásmenedzsment csoport
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »