Az ITEL – Innovatív tanítás a hatékony tanulásért (Innovative Teaching for Effective Learning, Teacher Knowledge Survey) az OECD Oktatási Innovációs és Kutatási Központjának (CERI) jelenleg futó projektje, melynek célja, hogy képet kapjon a tanárok pedagógiai tudásáról, és hozzájáruljon a tanárképzéssel kapcsolatos szakpolitikák fejlesztéséhez.
A felmérés három fő szakpolitikai szempontból fontos kérdésre keresi a választ:
Az elméleti keretek kidolgozása után, a projekt jelenlegi fázisa egy kismintás pilot kutatás elvégzése néhány országban. A kutatás a tanárok pedagógiai tudását méri fel néhány fő területen (pl. tanulási folyamatok ismerete, tanítási folyamatok ismerete, értékelés), méri továbbá a tanárok motivációját és szakmai felelősségvállalását, valamint a tanulási lehetőségeiket a tanárképzés és továbbképzés során. A felmérés célcsoportjai tanárszakos hallgatók, gyakorló tanárok, valamint tanárképzők. A kutatás célja, hogy
Az elemzések lehetőséget adnak nemzetközi szinten összehasonlítható országprofilok készítésére, valamint a különböző tényezők kapcsolatáról szóló következtetések levonására, azonban a kutatás nem alkalmas nemzetközi rangsor állítására, és ez nem is célja. A pilot szakasz fontos célja a mérőeszköz validálása is. Amennyiben a mérés eredményes lesz, az OECD a későbbiekben a kérdőívet a TALIS felmérésbe tervezi beépíteni.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »