Iskolai pilot programok
A kutatási, elemzési és személyes szakmai tapasztalatokat szintetizálva a partnerség az FSZK vezetésével állította össze a pilot program során tesztelésre szánt korai jelző- és beavatkozási rendszercsomagot. A tesztelésbe bevont iskolák kiválasztott munkatársai számára személyes felkészítést, valamint mentorálást biztosítunk a teljes pilot időszak folyamán.
A szakmai kísérlet során a kutatások alapján összeállított korai jelző- és beavatkozási rendszer tesztelése történik 2015 szeptember és 2016 december között három ország (Magyarország, Szlovénia, Szerbia) 5-5 iskolájában.
A pilot program a korai jelző- és beavatkozási rendszer intézményi kialakítását támogatja, amelyhez előzetesen kidolgozásra kerülnek a következő eszközök:
- Útmutató: konkrét lépések leírását tartalmazza arról, hogy az iskola saját fejlesztési programjába hogyan emelheti be korai jelző- és beavatkozási rendszer kiépítését a lemorzsolódás csökkentése érdekében.
- Eszköztár: olyan egyszerű eszközök, amelyek az iskolai jelzőrendszer kiépítését támogatják. Vannak köztük olyanok, amelyek a figyelmeztető jelek észlelését támogatják az adatgyűjtési és megfigyelési módszerek által, valamint olyanok, melyek az észlelt jelekhez kapcsolódó egyéni beavatkozásban segítik a pedagógiai munkát. Ezek az eszközök – 2015 szeptembertől tesztváltozatban – egy online felületen érhetők el a pilot programba bevont intézmények számára, végleges formájukat pedig a tesztidőszak után nyerik el, 2017 elején, ekkor az online szakmai felület bárki számára ingyenesen hozzáférhetővé válik.
- Tudástár: a téma hátterét sokrétűen feldolgozó szakmai böngésző, amely hosszabb elemzéseket, rövidebb szakmai leírásokat, ajánlásokat, jó gyakorlatokat és módszertani segédleteket egyaránt kínál az érdeklődők számára. A felület publikus és folyamatosan bővül 4 nyelven (magyar, angol, szlovén, szerb).