Az Iskolavezetők a méltányos oktatásért című kötet célkitűzéseiben az eddigi Alma a fán kiadványokhoz kapcsolódva, az európai oktatás értékeit hangsúlyozva ezúttal a méltányosság fontosságára hívja fel a figyelmet, nemcsak interjúk formájában, hanem a méltányosság fogalmát, új felfogását, nemzetközi dimenzióit értelmező tanulmány és az interjúkat felvezető, a méltányosság és az iskolavezetés kapcsolatára reflektáló írás keretében.
Kötetünket az iskola pedagógiai és stratégiai irányait kijelölő hatékony iskolavezetés, és az intézmény minden szintjét átható méltányosság szemlélete iránt elkötelezett szakmabelieknek, pedagógusoknak és szülőknek egyaránt ajánljuk. Beszélgetőtársaink mindannyian aktív szakmai életet élnek, intézményvezetőként, szakértőként, szakmai egyesületek tagjaiként, tanácsadóként vagy oktatóként a tágabb környezetre is hatással vannak, publikálnak, egyetemi műhelyekkel működnek együtt. Intézményi stratégiájuk és fejlesztési terveik tudatosan irányulnak a pedagógiai kultúraváltásra és a tanulószervezetté válásra. A tanulók egyéni adottságaihoz illeszkedő programok bevezetésén dolgoznak, pedagógiai munkájukat többek között a kooperatív módszerek alkalmazása és a projektszemlélet jellemzi. Van köztük, aki végigment a „kikövezett” úton, és minden létező lehetőséget megragadott, tudatosan aknázva ki az állami erőforrásokat, és akad köztük úttörő, sőt útkereső is. A sokféle irány ellenére azonos célt tűztek ki maguk elé: a méltányos oktatás megvalósítását.
A kötet beszélgetőtársai:
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »