Alig több mint 10 hónappal a pandémia kezdete után, 2020. november 19-én publikálta az OECD szakpolitikai összefoglalóját az koronavírus és az oktatás kölcsönhatásáról, melynek címe: A Covid-19 hatása az inklúzióra és az oktatási méltányosságra: a veszélyeztetett tanulók támogatása az iskolai bezárások és az iskolák újranyitása során.
Az oktatás holisztikus megközelítése – amely a tanulók oktatási, társadalmi és érzelmi szükségleteit egyaránt figyelembe veszi – különösen fontos válság idején. A COVID-19 világjárvány kapcsán történő iskolabezárások következményeképpen a különböző háttérből érkező, veszélyeztetett tanulók kevésbé részesülnek olyan támogatásban és kiegészítő szolgáltatásokban, amelyekre szükségük lenne. A diákok közötti különbségek felerősödnek, újszerű akadályok merülnek fel. A bezárások jelentős mértékben befolyásolják a tanulókban az iskolához tartozás érzését, és mindez negatív hatással van az önértékelésükre is – miközben ezek kulcsfontosságúak a beilleszkedés szempontjából.
Az OECD szakpolitikai összefoglalója ismerteti az OECD-tagországok azon kezdeményezéseit, amelyeknek célja a veszélyeztetett tanulók kapcsán felmerülő, sokrétű igényhalmaz kezelése a COVID-19 idején. Az iskolabezárásokon túl az iskolák újranyitásának a kérdését is megvizsgálja, bemutatva az országok aktuális intézkedéseit, és olyan szakpolitikai irányvonalakat, amelyek célja annak biztosítása, hogy a járvány ne akadályozza tovább a kiszolgáltatott helyzetű tanulók oktatási intézményekbe történő beilleszkedését.
A kiadványt teljes terjedelmében ide kattintva tudja elolvasni.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »