Szakpolitikai hírlevél

Kiadványajánló: Méltányosság a köznevelésben Európában

Az Eurydice hálózat szakpolitikai összefoglalót publikált Méltányosság a köznevelésben Európában: Struktúrák, szakpolitikák és a tanulói teljesítmény címmel.

A jelentés áttekintést nyújt azokról az oktatási struktúrákról és politikákról, amelyek befolyásolják a méltányosságot a köznevelési szektorban, majd a rendszerszintű jellemzőket összekapcsolja a tanulói teljesítménnyel a (PISA, PIRLS és TIMSS) felmérések fényében. A 42 európai oktatási rendszert érintő jelentés meghatározza, hogy mely szakpolitikák és struktúrák teszik lehetővé a magasabb szintű méltányosság megvalósulását a tanulók teljesítményét tekintve.

A szakpolitikai összefoglaló az alábbi jellemzőket vizsgálja: részvétel a kisgyermekkori nevelésben és gondozásban, iskolai finanszírozás, differenciálás és iskolatípusok, iskolaválasztás, felvételi eljárások, nyomkövető rendszerek, évfolyamismétlés, iskolai autonómia, iskolai elszámoltathatóság, hátrányos helyzetű iskolák támogatása, gyengén teljesítő tanulók és a tanulás lehetősége.

A jelentés az alábbi linken érhető el.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »