Szakpolitikai hírlevél

Nemzetköziesítünk 5. - Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

A koronavírus-járvány – ahogy az élet minden területét – a felsőoktatási intézmények működését, az oktatási és kutatási tevékenységeket és a nemzetközi kapcsolatokat is alapvetően megváltoztatta. Nehezen megjósolható, hogy ennek következtében milyen lesz a felsőoktatás nemzetköziesítésének jövője, de fontos, hogy beszéljünk arról, hogyan lehet alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez; hogyan vigyünk véghez gyors intézkedéseket, amikor arra van szükség; és hogyan alakítsuk át a terveinket, prioritásainkat hosszú távon egy ilyen bizonytalan időszakban.

A felsőoktatási intézményeknek gyorsan és hatékonyan kellett reagálniuk a járványhelyzet okozta kihívásokra. Milyen szervezési és módszertani tapasztalatokat szereztek a távoktatás időszakában az egyetemek? Hogyan alakult a nemzetközi hallgatók helyzete a COVID-19 járvány ideje alatt? Milyen újfajta lehetőségek kínálkoznak most a nemzetközi hallgatók toborzására?

Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ a kötetben szereplő interjúalanyokkal, akik aktív szerepet vállaltak az elmúlt időszak kihívásainak kezelésében. Felismerték, hogy a járvány egyben lehetőség is, hiszen az újfajta együttműködési formáknak, a hatékony kommunikációnak és a digitális megoldásoknak köszönhetően az egyetemek nemzetköziesítési tevékenységei továbbfejleszthetők.

Az itt bemutatott intézményi jó gyakorlatok mások számára is inspirálóak lehetnek, és segítséget nyújthatnak az egyetemek munkatársai számára akár a hosszú távú, stratégiai tervek kidolgozásában, akár a napi menedzsment feladatok ellátásában.

A kiadványt az eredeti cikkből, a Tempus Közalapítvány honlapjáról tudja letölteni.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »