Szakpolitikai hírlevél

Az eTwinning hatása a pedagógusok szakmai fejlődésére

Egy Olaszországban zajlott kutatás az eTwinning programban való részvétel és a pedagógusok konkrét készségeinek fejlődése közötti összefüggéseket vizsgálta. A kutatást végző két szervezet az eredmények alapján megállapította, hogy a didaktika, a pedagógusi szakértelem és az iskolai részvétel tekintetében erős kapcsolat mutatható ki az eTwinning közösségben való aktív részvétel és a pedagógusok szakmai készségeinek fejlődése között.

A 2020 folyamán zajlott kutatás 1034 pedagógus részvételével zajlott, akik közül volt, aki csak 3 hónapja, de olyan is, aki már 15 éve tagja az eTwinning közösségnek. A bevezetőben is bemutatott három területen – didaktika, pedagógusi szakértelem, iskolai részvétel – vizsgálták a kutatók konkrét készségek fejlődése és az eTwinning programban való részvétel összefüggéseit. A kutatást vezető két szervezet az INDIRE (the National Institute for Documentation, Innovation and Educational Research) és a Firenzei Egyetem voltak.

Az eTwinning oldal magyar nyelvű összefoglalója szerint: „A válaszadók visszajelzései alapján a didaktika területén született a legkiemelkedőbb eredmény: 64,14 pont a maximálisan elérhető 80 pontból. A kutatásban részt vevő pedagógusok az eTwinning programban való részvételből fakadó előnyök közül a leggyakrabban az oktatási intervenciók másokkal való közös megtervezésére való képesség fejlődését, a digitális eszközök oktatási célú használatának kiterjedtebbé és változatosabbá válását, illetve a diákok transzverzális és digitális készségeinek fejlődését erősítették meg.

A pedagógusi szakértelem területe szintén rendkívül jó eredményt hozott: a maximálisan elérhető 55-ből 44,21 pontot. Ezen a területen a legtöbb válaszadó szerint az eTwinning programban való részvétel két fő előnye: a digitális eszközök etikus alkalmazásának folyamatos támogatása a megkérdezettek által biztonságosnak ítélt online felületen, illetve a hatékony egyenrangúaktól való tanulás a digitális eszközök oktatási célú használatáról.

Noha a legalacsonyabb pontszámot az iskolai részvétel érte el a három vizsgált terület közül, a maximális 50 pontból itt is jó eredmény született, mégpedig 37,15 pont.

Ezek alapján az adatok alapján egyértelműen látható, hogy az olaszországi tanárok körében erős korreláció mutatható ki az eTwinning közösség dinamikájában való részvétel és a szakmai készségek fejlődése között.”

Az eredményeket egy letölthető kiadvány mellett - The impact of eTwinning on the in-service professional development of teachers in Italy/Summary Report – egy interaktív oldalon is megnézhetik az érdeklődők, ahol saját maguk is kitölthetik közben a kérdőívet, összevetve válaszukat a kutatás eredményével.

További információk az INDIRE oldalán.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »