1.A folyamatmodell elemei (a probléma felvetése, elemzése; a megoldási javaslatok kidolgozásának alapjai és folyamata; a megvalósítás folyamata; monitoring-eredmények; fenntarthatóság)
1.1.A program előkészítettsége, szakmai megalapozottsága. Volt-e nyilvános előzetes vita, fermentációs szakasz?
1.2.A program és a politika/szakpolitikák: milyen mértékben szakmai, illetve politikai a motiváció?
1.3.Milyen igényre, hiányra reflektál a program? Mi az oka az indításának? Az okok azonosítása mi alapján történt? Pl.: helyzetelemzés; igényfelmérés; kutatási háttér stb.
1.4.Melyek a program céljai? (Deklarált és nem deklarált célok.)
1.5.A beavatkozás szintje: pilot vagy rendszerszintű beavatkozásról van szó?
1.6.A program története: az intézkedés kezdete, vége, fázisai (pl. kísérleti szakaszt követő „bevezetés”)
1.7.A megvalósítás főbb lépései
1.8.A program jogi státusza és ennek következményei a megvalósítási folyamatra
1.9.A program beavatkozási logikája, módszertana, illetve az időközben végzett monitoring és hatásvizsgálatok eredményei, amennyiben voltak ilyenek
1.10.Humánerőforrás-fejlesztés a programban
1.11.Esetleges ágazatközi együttműködések a programban
1.12.A megvalósítási szakaszban történt módosítások okai és hatásai a program egészére
1.13.A program jelene és jövője, kilátásai: folytatási lehetőségek; ráépülő fejlesztési programok stb.
1.14.A program jogi státusza, és ennek következményei a fenntarthatóság szempontjából
2.A program témája, célcsoportjai, érintettjei és résztvevői
2.1.Konkrétan milyen témával foglalkozik a program?
2.2.Kik az elsődleges és a másodlagos célcsoportok? Hány fő tartozik a célcsoport(ok)hoz?
2.3.A programban érintett állami, illetve civil intézmények, intézményrendszerek
2.4.Kik működtetik, üzemeltetik a programot? (állami, ill. civil szereplők)
2.5.A célcsoport mekkora hányadát célozza meg a program és mekkora hányadát éri el? (elsődleges elérés, másodlagos elérés.)
3.A program finanszírozása
3.1.A program pénzügyi forrásai: kik és miből finanszírozzák?
3.2.Összes költség, illetve - amennyiben értelmezhető - egy főre jutó költség a programban
3.3.Éves szinten, illetve összesen mekkora beruházás társul a programhoz? (Becslés, amennyiben nincs megfelelő adat, vagy nehezen elkülöníthető.)
3.4.A program becsült költséghatékonysága, költség-haszon egyenlege.
4.Nyilvánosság biztosítása a programban
4.1.A programról rendelkezésre álló nyilvános dokumentumok (indítás, dokumentálás, monitoring, értékelés, hatásvizsgálat) és azok forrásai
4.2.A programnak a szakmai nyilvánosságba való bevezetése, megjelenése, a program nyilvánosságának története
5.A program eredményei, különös tekintettel az európai uniós vonatkozásokra
5.1.A program megítélése, népszerűsége a különböző stakeholderek szemében
5.2.A program célcsoportra irányuló konkrét hatásai, illetve szélesebb értelemben vett szemléletformáló hatása
5.3.A program eredményessége, avagy mennyire sikerült elérnie a célját?
5.4.A program hozzájárulása a lemorzsolódás csökkentéséhez
5.5.A program vagy elemeinek intézményesülése
5.6.A program fenntarthatósága
5.7.A program és az EU-s oktatási-képzési (E&T) stratégiai célok: mit ért el a program az ET2010 vonatkozásában, illetve hogyan közelítette az ET2020-as célokat?
5.8.A programnak az országos kompetenciamérésen keresztül megmutatkozó eredményessége (amennyiben releváns)
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »