Szakmai műhely beszámoló
2021. november 3–4., online
„Elfogadjuk az „Ajánlások a nemzeti hatóságoknak a felsőoktatási tanulás és oktatás fejlesztésére az EHEA-ban” című dokumentumot (III. melléklet), és kötelezettséget vállalunk azok betartására, támogatva a felsőoktatási intézményeket a hallgatóközpontú tanulás és oktatás további megvalósításában. Az ajánlások tartalmazzák a hallgatók, valamint az oktatói és nem oktatói személyzet fokozott támogatását. Az oktatók, beleértve a fiatal pályakezdőket is, stabil foglalkoztatási és karrierlehetőségeket, az oktatás és a kutatás egyenlő megbecsülését, vonzó munkakörülményeket, hozzáférést a szakmai továbbképzésekhez és eredményeik elismerését igénylik. Mindezen vonatkozásokban elősegítjük a párbeszédet és az együttműködést a tanulás és a tanítás terén nemzeti rendszereinkben és az Európai Felsőoktatási térségben egyaránt.” Bologna Római Miniszteri Nyilatkozat 2020 volt az apropója az osztrák Oktatási, Tudományos és Kutatási Minisztérium társfinanszírozta szakmai műhelynek, amely a „Nemzetközivé válás/Befogadás/Innováció: A magas színvonalú inkluzív mobilitás és az innovatív tanítás és tanulás felé egy nemzetköziesített osztrák felsőoktatási térségben" című projekt keretében valósult meg.
A szakértői műhelyen az Európai Felsőoktatási Térség hat országából érkező nemzeti hatóságok és szakmai szervezetek képviselői gyűltek össze, hogy bemutassák és megtárgyalják az oktatás és tanulás fejlesztését célzó nemzeti stratégiáikat vagy stratégiai intézkedéseiket, valamint reflektáljanak a különböző perspektívákra és megközelítésekre.
A PLA során a következő kérdések kerültek megvitatásra:
Bővebb információ és az előadások diái a szervező egyetem oldalán itt érhető el.
Szerző: Besze Szilvia, Tempus Közalapítvány, Felsőoktatási Igazgatóság
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »