Időpont: 2017. március 30. csütörtök, 15:00-18:00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)
Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek
Háttér: Számos projekt zajlik országszerte (és Európa szerte is), amelyek kifejezetten a korai iskolaelhagyás csökkentését célzó tevékenységeket, eszközöket adaptálnak, fejlesztenek. A projektek kipróbál és bevált eredményei jó gyakorlatként a projektek honlapján általában elérhetőek, de terveink szerint a Tempus Közalapítvány ESLplus projektjének nyilvános jó gyakorlat gyűjteményében is megjelennének.
A műhelyről: Jelen műhely keretében a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány két projektje keretében adaptált gyakorlatokkal illetve egy kidolgozás alatt álló tréninganyaggal ismerkedhetnek meg a résztvevők.
Az EUMOSCHOOL (Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen) projektben érzelmi intelligencia-fejlesztéssel foglalkoznak. Először egy rövid bevezető során megtudhatják, hogy miért fontos ez a téma és hogyan függ össze a korai iskolaelhagyással, majd konkrét gyakorlatokat ismernek meg a magyarra adaptált anyagból. A gyakorlatok változatosak mind életkort (6-16 éves korosztálynak szólnak), mind összetettséget tekintve (vannak, amiket akár minden óra elején el lehet végezni, mások viszont egy teljes féléven keresztül tarthatnak, havi egy alkalmas foglalkozásokkal számolva). A gyakorlatokat bármilyen tantárgyat tanító tanár/pedagógiai munkatárs vezetheti.
A másik projekt – ARTPAD (Reziliencia-fejlesztés játékkal és drámával) – a reziliencia fejlesztésében látja a korai iskolaelhagyás csökkentésének egyik kulcsát, és ehhez a játék és a dráma eszközeit használja. A reziliencia az a képesség, amely segít megküzdeni a nehézségekkel és alkalmazkodni hozzájuk. A projekt keretében kidolgozandó tréninganyag még kidolgozás alatt áll. A műhelyen az eddigi tapasztalatokra építve ismerhetik meg azt, hogy hogyan függ össze a reziliencia fejlesztés a korai iskolaelhagyással, másrészt azt a 6 alapelvet, amelyeket az egyéves kutatás során fontosnak találtak a fejlesztők a gyerekekkel való munka során a reziliencia-fejlesztés érdekében. Ezekre alapozva konkrét tippeket és módszereket ismerhetnek meg a gyerekek játékának támogatására, valamint olyan egyszerűbb drámapedagógiai eszközöket, amelyeket különösebb előképzettség nélkül is végezhetnek a tanárok.
PROGRAM
További információk, segédanyagok a rendezvény honlapján érhetők el.
A műhelysorozat további alkalmai és témái:
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »