2019. június 19-én tette közzé az OECD a 2018-as TALIS felmérés (Nemzetközi Tanítás és Tanulás Vizsgálat) eredményeit összefoglaló I. kötetét, Tanárok és intézményvezetők, mint élethosszig tartó tanulók (Teachers and School Leaders as Lifelong Learners) címmel. A TALIS az első olyan nagymintás nemzetközi vizsgálat, amely a tanárok szemszögéből vizsgálja a tanítás és a tanulás jellemzőit. A 2018-as mérési ciklusról készült jelentés a tanári munka szakmai dimenzióit vizsgálja.
A jelentés bemutatja, hogy a pedagógusok miként hasznosítják készségeiket a gyakorlatban a tanórákon, figyelembe véve az osztályok demográfiai összetételét és az iskolai légkört is. A kötet emellett azt is vizsgálja, hogy a tanárok hogyan sajátították el ismereteiket és készségeiket a tanári alapképzés keretei között; továbbá azt, hogy milyen lépéseket tesznek szakmai pályafutásuk során készségeik továbbfejlesztése, azaz a folyamatos szakmai fejlődés (CPD) érdekében.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »