Szakpolitikai hírlevél

Tegyük vonzóvá az iskolákat, tartsuk meg a fiatalokat! – A School Education Gateway a Tempus Közalapítvány CroCooS projektjét ajánlja

A School Education Gateway, az Európai Unió 23 európai nyelven elérhető, pedagógusok, iskolaigazgatók, politikai döntéshozók, oktatási szakértők és az oktatási szféra további szereplői számára létrehozott portálja, a Tempus Közalapítvány CroCooS    projektjének eredményeit is ajánlja azok számára, akik az Európa 2020 stratégia céldátumának elérése után is folytatják a korai iskolaelhagyás és lemorzsolódás arányának csökkentése érdekében az elmúlt 10 évben, vagy korábban megkezdett munkát.

Az Európa 2020 stratégiában az európai államok azt vállalták, hogy az iskolából kimaradók arányát 2020-ra az európai országok átlagában 10% alá csökkentik. A School Education Gateway portál iskolák számára összeállított eszköztára olyan gyakorlatokat, projekt eredményeket és inspirációs forrásokat tartalmaz, amelyek segítenek az oktatás szereplőinek a befogadó oktatás támogatása és az iskolai lemorzsolódás elleni küzdelemben.

„A korai iskolaelhagyás váratlan eseménynek tűnhet, valójában azonban gyakran egy hosszú távolodási folyamat eredménye, melyben szerepet játszhatnak olyan tényezők, mint a személyes vagy családi problémák, tanulási nehézségek vagy a hátrányos társadalmi-gazdasági helyzet. Az Európai Unió tagállamai elkötelezték magukat amellett, hogy 2020-ra 10% alá csökkentik az iskolákból lemorzsolódó tanulók átlagos arányát, a munka azonban 2020 elérkeztével sem állhat meg.” írja a cikk, melyben az alábbi projekteket emelik ki:

A Tempus Közalapítvány 2014 és 2017 között megvalósult CroCoos (Cross-sectoral Cooperation Focused Solutions for Preventing Early School Leaving – Szektorközi együttműködéssel a korai iskolaelhagyás megelőzéséért) projektje egy intézményi korai jelző- és beavatkozási rendszert dolgozott ki és tesztelt három országban, a partner országokban már működő adatok összegyűjtése és elemzése alapján. A projekt eredményeinek összefoglalását, a kutató és tesztelő munka eredményei alapján összeállt Tudástárat, Útmutatót és Eszköztárat ezen az oldalon érik el: crocoos.tka.hu

A Finn Oktatásügyi Minisztérium által indított, az iskolai lemorzsolódás arányának csökkentésére irányuló törekvései részeként mutatják be a JOPO projektet. Ez a projekt az alapszintű oktatásban olyan rugalmas és változatos tanítási módszerek kidolgozását tűzte ki célul, melyek figyelembe veszik az egyes diákok egyéni szükségleteit. Az Egyesült Királyságbeli National Lottery Community Fund által 2016-ban indított HeadStart projekt  a diákok mentális jóllétének helyreállításával tesz a lemorzsolódás ellen. Az 5 ország részvételével alakított Erasmus+ stratégiai partnerség Our School, My Future  című projekt pedig a diákok lemorzsolódása kapcsán az iskolák hatáskörébe eső tényezőkre koncentrálva szervezett közösségi tevékenységeket a diákoknak és tanáraiknak.

A School Education Gateway teljes cikkét itt olvashatja el.

Kapcsolódó eredményeink: Ha gyakorló iskolai vagy iskolán kívüli szakemberként érdekli a téma, ajánljuk még figyelmébe a Tempus Közalapítvány ESLplus projektje keretében kialakított Európai tudásportál a korai iskolaelhagyásról  jó gyakorlat gyűjteményét is.

Kapcsolódó cikkeink: Cikkünket a korai iskolaelhagyás csökkentését célzó szakpolitikákról szóló 2011-es tanácsi ajánlás végrehajtásának kiértékeléséről kiadott tanulmányokról előző számunkban itt olvashatják.

Szabó Csilla, Tempus Közalapítvány, Tudásmenedzsment csoport

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »