Szakpolitikai hírlevél

Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról

Az Oktatási Hivatal honlapján 2018 őszén publikált, az október 4-i szakmai konferencián bemutatott kutatási jelentés    (dr. Öveges Enikő és dr. Csizér Kata szerkesztésében) annak a feltáró vizsgálatnak a tanulságait és eredményeit gyűjtötte össze, amelynek célja az volt, hogy reprezentatív adatok váljanak elérhetővé a magyarországi nyelvoktatás helyzetéről és folyamatairól az általános iskolákban és középiskolákban.

Az optimális nyelvtanítási környezet meghatározásához szükség volt felmérni a jelenlegi helyzetet, hogy láthatóvá váljon, mely területeken célszerű előremozdítani a tanítási folyamatokat. A kutatás két szempontból gyűjtött adatokat a cél megvalósításáért: először megvizsgálták a tanulók idegennyelv-tanulással kapcsolatos jellemzőit, majd adatokat gyűjtöttek a nyelvtanulás osztálytermi folyamatairól, a tanárok és az intézmények véleményéről és a nyelvoktatás iskolai szintű szervezési kérdéseiről. A még teljesebb kép érdekében a tanulók, nyelvtanárok és intézményvezetők mellett a nyelvi szaktanácsadókat is bevonták a vizsgálatba.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »