Webináriumsorozat iskolavezetésről

Webináriumsorozat 2014-2015

1. webinárium: Szakpolitikai kezdeményezésekre adott válaszok (Policy Response) - 2014. november 25.

  • Hogyan tekinthetnénk kreatív közösségi alkotó folyamatként a szakpolitikai tervezésre?
  • Milyen támogatásra volna szükségük az iskolavezetőknek, hogy aktív részesei lehessenek a szakpolitikai tervezésnek, hogy olyan szakpolitikák szülessenek, amelyek hatékonyan támogathatják a méltányosságot az oktatásban?
  • Hogyan járulhat hozzá a skót tanárképzési standardok felülvizsgálata az iskolavezetés támogatásához és a méltányosság erősítéséhez?

Előadók: Sophie Ward és Carl Bagley (University of Durham, UK), Norrie Mc Kay (General Teaching Council for Scotland, UK)

A beszélgetést vezette: Bianka Stege (European Federation of Education Employers)

2. webinárium: Megosztott vezetés (Distributed Leadership) - 2014. december 9.

  • Mit jelent a megosztott vezetés? Milyen előnyökkel járhat az iskolák számára ennek alkalmazása? Miért fontos, hogy a szakpolitika támogassa a megosztott vezetés elterjesztését? Miért érdemes megvizsgálni, hogy mennyire támogatja egy iskolában a megosztott vezetés a méltányosságot?
  • Kik a „tanulástervezők” (Lerndesigners)? Hogyan tudnak hozzájárulni az innovatív tanulási környezet kialakításához és a méltányosság támogatásához az Ausztriában újonnan bevezetett “Mittelschule”-ban? (Magyarországon általános iskola felső tagozat.)  

Előadók: Philip Woods (University of Hertfordshire, UK), Michael Schratz és Tanja Westfall-Greiter (University of Innsbruck, AT)

A beszélgetést vezette:Jens Bolhöfer és Wolfgang Meyer (DE)

3. webinárium: Iskolavezetők szakmai fejlesztése a méltányoságért - 2015. január 27.

  • Hogyan értelmezhető az operatív menedzsment és a stratégiai vezetés közötti kapcsolat az iskola kontextusában? Mit kell tennie az iskolavezetésnek ahhoz, hogy sikeresen valósíthasson meg összetett szervezetfejlesztési folyamatokat?
  • Hogyan fejlesztheti egy képzési program az intézményvezetők, óvodavezetők vagy más iskolavezetők tudását és képességeit, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy elássák feladataikat és elérjék a kitűzött célokat?

Előadók: Michael Schratz és Helmuth Aigner (Innsbrucki Egyetem, AT) és Jonas Höög (Umea Egyetem, SE)

A beszélgetést vezette: Ema Perme (Szlovén Oktatási Minisztérium, SI) 

A videó hamarosan elérhető lesz.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »