Korai jelzőrendszerek az iskolai lemorzsolódás megelőzésére

Mit jelent a korai jelzőrendszer?

A korai jelzőrendszer, ahogyan A végzettség nélküli iskolalehagyás elleni középtávú stratégiában is olvasható egy átfogó kifejezés minden olyan rendszer, tevékenység vagy program leírására, amely az iskolai lemorzsolódás előrejelző jeleinek a felismerésére és időben történő hatékony kezelésére szolgál. A Köznevelési törvény 2014 óta előírja egy korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer bevezetését, amely éppen a korai iskolaelhagyás megelőzésére szolgál. 

Az Európai Bizottság korai iskolaelhagyással foglalkozó tematikus munkacsoportot hozott létre a téma szakpolitikai szintű fejlesztésére. A 2011-2013 között működő szakmai fórumon minden tagállamból képviseltették magukat az oktatáshoz értő szakemberek és kormányzati munkatársak, feladatuk a tagállami szintű jelenleg működő gyakorlatok elemzése és összehasonlítása volt, amelynek nyomán a csoport javaslatokat fogalmazott meg többek között a jelzőrendszerek kiépítésére vonatkozóan is. Az eredmények alapján megállapították, hogy egyik tagállamban sem működik teljes egészében átfogó rendszer és különbség van abban a tekintetben, hogy az egyes államok mely területet tekintik legfontosabbnak. Emellett különböznek az országok abban a tekintetben is, hogy a korai jelzőrendszer az általános oktatási rendszer részeként vagy pedig különálló rendszerként működik. Az államok többségénél az első verzió szerint, azaz az oktatási rendszer integráns részeként jelenik meg ez a feladatkör. 

További információként, szakirodalomért  töltse le  az alábbi összefoglalót!

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »