Célok és tevékenységek

Célok:

A 21. század pedagógusának egy állandóan változó környezethez kell alkalmazkodnia, amelyet gyors technikai és informatikai átalakulás, munkaerőpiaci és demográfiai változások jellemeznek. Ennek elengedhetetlen feltétele szakmai tudásuk és kompetenciáik folyamatos fejlesztése, és az élethosszig tartó tanulás megvalósulása. A tanulás lehetősége, valamint a más oktatási szereplőkkel való kapcsolódás lehetősége az egész életpályán át elérhető kell, hogy legyen, mivel a  szakmai kapcsolatok megerősítése egymás között kulcsfontosságú a hatékony folyamatos szakmai fejlődés megvalósításához (Wei, Darling Hammond, Andree, Richardson, and Orphanos, 2009[1]) . A hatékony kollaboráció lehetővé teszi a tanárok számára a tudásmegosztást, illetve szakmai tudásuk elmélyítését elméleti és módszertani szinten, valamint a tanítás és tanulás folyamatát érintő kérdésekben. A tanári kollaboráció emellett a tanulói eredményeket is bizonyíthatóan pozitív módon befolyásolja. Az EFFeCT projekt fókusza a tanári kompetenciák fejlesztése az egész életpályán átívelő tanulási lehetőségek megerősítése útján.

A projekt célja elsősorban a tanárok kollaboratív tanulásának elősegítése, a szakmai együttműködések és a hálózatosodás támogatása pedagógusok és más oktatási szereplők (tanárképzők, kutatók, stb.) között, átfogó célja pedig, hogy segítse a pedagógusok tanulásával kapcsolatos innovatív szakpolitikai intézkedések megszületését nemzeti, regionális illetve helyi szinten.  A projekt tehát a tanárok kompetenciafejlesztéséhez kíván segítséget nyújtani és ezáltal a tanulók számára is jobb tanulási lehetőségeket biztosítani.

Az EFFeCT projekt konkrét céljai a következők:

  • Innovatív megközelítések azonosítása, a tanárok és más oktatási szereplők együttműködő tanulásának megvalósítása érdekében
  • Részletesen feltérképezni (hazai és nemzetközi elemzéseken keresztül) a beazonosított innovatív gyakorlatok működési folyamatait, előnyeit és kihívásait
  • Egy Európai Módszertani Keret kidolgozása, amely ötlettárként és útmutatóként szolgál gyakorló pedagógusok illetve oktatási döntéshozók számára egyaránt
  • A Módszertnai Keret tesztelése három különböző ország kontextusában: a tanárok kollaboratív tanulásával foglalkozó szakmai programok létrehozása és tesztelése
  • Szakpolitikai ajánlások megfogalmazása a tanárok együttműködő tanulásának hatékony támogatásával kapcsolatban

Tevékenységek:

  • Innovatív gyakorlatok azonosítása nemzetközi szinten
  • Egy közös értékelési kritérium kidolgozása az innovatív gyakorlatok elemzéséhez
  • A Módszertani Keret létrehozása
  • A Módszertani Keret tesztelése szakmai programok segítségével
  • Reflexiók a Módszertani Kerettel kapcsolatban – workshop szervezése oktatásügyi szereplők számára
  • Értékelési módszertan kidolgozása

[1] Darling-Hammond, L., Wei, R.C., Andree, A., Richardson, N. and Orphanos, S. (2009), “Professional Learning in the Learning Profession: A Status Report on Teacher Development in the United States and Abroad” in The Status of Professional Development in the United States, Stanford University.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »