A Módszertani Keret tesztelésére szakmai programok segítségével kerül sor a projektben részt vevő országokban. A programok hossza egy év. A szakmai programok folyamatos monitorozása és értékelése egy előre kidolgozott értékelési kritérium rendszer alapján valósul meg.
2017. január és november között egy pilot programok keretében lehetőséget teremtünk kollaboratív tanári közösségek létrehozására és támogatására.
Többek között a Tempus Közalapítvány Digitális Módszertára (DM) köré hívunk életre egy olyan tanulóközösséget, amelynek tagjait különböző offline és online módon támogatjuk abban, hogy módszertani kelléktárukat bővítsék az IKT-eszközök és módszerek pedagógiailag beágyazott, kreatív használatában, amely a tananyag feldolgozásának és a készségek fejlesztésének új útjait teszi lehetővé. A pilot célja, hogy a résztvevő pedagógusok az együttműködés során szakmai közösségekben tanuljanak és közösen módszertani ötleteket adaptáljanak és/vagy fejlesszenek.
A hazai ALMA A FÁN - DIGITÁLIS PEDAGÓGUS - "IKT-eszközök kreatív felhasználása az oktatásban” c pilot programban az IKT-eszközök használatában elhivatott, tanulni, fejlődni vágyó, köznevelésben dolgozó pedagógusok vesznek részt.
A cseh pilot program azt vizsgálja, hogy a mentorálás, mint módszer hogyan segítheti a szakmai kollaborációt iskolán belül, iskolák között és a tanárképzés szintjén. A szakmai program részeként sor kerül majd mentorképzésre, egy mentor kompetencia profil kidolgozására, illetve egy kollaboratív tanulási szituáció létrehozására mentorok és mentoráltak számára közösen.
A szakmai program során egy innovatív iskolaközösségi partnerség kerül továbbfejlesztésre, így támogatva a szakmai kollaborációt helyi szinten, különböző oktatásügyi szereplők között. A program épít a tanulók tágabb, iskolán kívüli tanulási környezetére is.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »