Nemzetközi partnerség az iskolavezetői kompetenciák fejlesztésére

 A Tempus Közalapítvány 2008 óta vesz részt iskolavezetés témájú projektekben. Az első projektet az Európai Bizottság a "Central European Cooperation for Education (CECE)" keretében támogatta 2008-2009-ben. Az "Iskolavezetés és tanári motiváció - Az iskolavezetés szerepe a tanulási környezet javításában és a tanári munka minőségének és motivációjának fokozásában" című projekt 4 közép-európai partnerország (Ausztria, Csehország, Szlovákia és Szlovénia) részvételével folyt.

2010-ben a projekt "Az iskolavezetés a hatékony tanulásért" címen ugyanazokkal a partnerekkel folytatódott, célja a sikeres iskolavezetők kompetenciáinak feltérképezése volt egy kutatás keretében. A közös kompetencia-keretrendszer fejlesztése elkezdődött, a partnereknek elkészült a nemzeti iskolavezetői profiljuk, valamint készült egy közös profil is, amely mind az 5 ország karakterisztikáit magában foglalja.

2011-ben az együttműködés a harmadik fázisába lépett, melynek célja a közös profil kidolgozása után a közép-európai kompetencia-keretrendszer kidolgozása, valamint a keretrendszer egyes elemeinek adaptálása a nemzeti vezetőképző programokba. A "Nemzetközi Együttműködés az Iskolavezetésért" című projektben a partnerek a keretrendszer kompetenciamérési alkalmazási lehetőségeit is feltérképezték, a vezetők kiválasztásához és méréséhez használható módszerek összegyűjtésével. A konzorcium egy taggal bővült: a svédországi Uppsala Egyetem a közép-európai országoknak jó példaként szolgál, illetve a közös munkájukról peer-reviewt adott. 

Az egyes projektekről a baloldali menüben navigálva tudhat meg többet.

 

logo_201112_400_128

tovább olvasom »
Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »