Az egész életen át tartó tanulás – mely az utóbbi években már nem csak oktatási berkekben hangzik el gyakran – nem csupán egy elvont fogalom, vagy egy európai program. A tanulás születésünktől kezdve átszövi mindennapi életünket, kisgyermekkortól végigkísér az aktív időskorig. Testet ölt a kezdeti utánzáson, játékon alapuló tanulásban, később az iskolai, tanfolyami tanulmányokban, az informális ismeretszerzésben, idegen nyelvek elsajátításában, felnőttkori munkavégzésünkben, vagyis egész egyéni életpályánk formálásában, a kihívásokhoz való alkalmazkodásban. Bennünk van a szándék, hogy többet tudjunk, s ezáltal jobban otthon legyünk a világban, és bennünk van a képesség, hogy a tudást – bármilyen formában és csatornán keresztül szerezzük is meg – magunkévá tegyük, rendszerezzük és felhasználjuk a hétköznapok során. Az egész életen át tartó tanulás mint program, pedig olyan szemléletváltozást hordoz magában, amelyben a korábbi felfogástól eltérően nem az iskola mint intézmény és a tanár mint tudásátadó, hanem a tanulás és a tanuló kerül a középpontba, és ezáltal a tanulás támogatása, saját tanulásunk vagy gyermekeink, diákjaink, hallgatóink tanulási folyamatának segítése kulcsfontosságúvá válik.
Ezek a gondolatok vezettek minket, amikor napjaink oktatási világának európai és hazai értékei, hívószavai alapján 2011-ben olyan műhelymunka-sorozatot hirdettünk meg főként szülők, pedagógusok, intézményvezetők számára, amelyek témáit a tanulás támogatásának különböző formáira fűztük fel. Tettük ezt úgy, hogy építettünk az elmúlt évek műhelybeszélgetéseire, valamint azokra a visszajelzésekre, amelyeket az oktatás, tanítás, és a gyermekek nevelése iránt elkötelezett résztvevőktől kaptunk.
A kötet beszélgetőtársai:
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »