QALL- Végzettséget mindenkinek!

Kutatás

A QALL projektben végzett kutatási tevékenység hazai helyzetelemzésből és nemzetközi kitekintésből állt.

A hazai helyzetelemzés részeként a korai iskolaelhagyás problémájának és következményeinek alapos körüljárása, továbbá a meglévő szabályozási és fejlesztési elemek, jó gyakorlatok rendszerezése és elemzése történt meg a tanácsi szakpolitikai ajánlásokban meghatározott, a lemorzsolódás kezelésének három szintje (prevenció, intervenció, kompenzáció) mentén.

A nemzetközi kitekintés részeként az Európai Bizottság korai iskolaelhagyással foglalkozó tematikus munkacsoport (thematic working group on early school leaving – TWG on ESL) tevékenységének eredményeiből, illetve más, a témához kapcsolódó, friss nemzetközi kutatás tanulságaiból készítettünk összefoglalót. A kitekintés célja egyben a rendelkezésre álló külföldi nemzeti stratégiák megismerése és elemzése is volt abból a szempontból, hogy azokból mely elemek vehetők át, hasznosíthatók a hazai stratégia kialakítása során.

A QALL kutatási terv innen tölthető le.

Helyzetelemzés

A QALL projekt kutatási pillérének eredményeként elkészült a Helyzetelemzés című dokumentum, amely a korai iskolaelhagyás hazai kontextusát, az érintett társadalmi csoportokat, az intézményi és szolgáltató rendszert, továbbá a szabályozási környezetet mutatja be.

A Helyzetelemzés innen tölthető el.

A korai iskolaelhagyás nyomon követésével és a korai jelzőrendszer kialakításával kapcsolatos szakmai műhely

A Tempus Közalapítvány a korai iskolaelhagyás mérésével, nyomon követésével és a korai jelzőrendszer kialakításával kapcsolatos szakmai műhelyt a QALL (Qualification for All) - Végzettséget mindenkinek! projekt keretén belül szervezte meg azzal a céllal, hogy a jelen lévő, több szektort képviselő szakértők segítségével feltérképezze és megvitassa, hogy a hazai adatforrások és statisztikák ismeretében milyen mutatók kidolgozása vagy továbbfejlesztése lenne kívánatos ahhoz, hogy:

  1. Pontosan meghatározható legyen a nappali rendszerű oktatásból lemorzsolódók száma/aránya.
  2. A lemorzsolódók aránya mellett milyen egyéb indikátorokat érdemes használni ahhoz, hogy a korai iskolaelhagyók és a NEET fiatalok arányának statisztikai mutatóival együtt mélyebb társadalmi-gazdasági elemzéseket lehessen végezni a probléma hátterének feltárására.
  3. Azonosítani lehessen a potenciálisan korai iskolaelhagyóvá váló célcsoportokat annak érdekében, hogy célzott beavatkozások tervezésével, hatékony módszerek és eszközök alkalmazásával megoldható legyen számukra az egyéni szintű segítségnyújtás.

A szakmai műhely beszélgetéseit Kádárné Fülöp Judit az Oktatási Indikátor Munkacsoport korábbi irányítója vezette fel.

A műhelyről készült összefoglalót itt tekintheti meg.

Kádárné-Fülöp Judit tanulmányát itt olvashatja.

Társterületi tanulmányok

A Helyzetelemzés kiegészítéseképpen a projektben társterületi tanulmányok készültek, amelyek célja volt, hogy a korai iskolaelhagyás és az adott terület kapcsolódási pontjait, aspektusait mutassák be.

Az elkészült tanulmányok:

tovább olvasom »
Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »