A QALL projektben végzett kutatási tevékenység hazai helyzetelemzésből és nemzetközi kitekintésből állt.
A hazai helyzetelemzés részeként a korai iskolaelhagyás problémájának és következményeinek alapos körüljárása, továbbá a meglévő szabályozási és fejlesztési elemek, jó gyakorlatok rendszerezése és elemzése történt meg a tanácsi szakpolitikai ajánlásokban meghatározott, a lemorzsolódás kezelésének három szintje (prevenció, intervenció, kompenzáció) mentén.
A nemzetközi kitekintés részeként az Európai Bizottság korai iskolaelhagyással foglalkozó tematikus munkacsoport (thematic working group on early school leaving – TWG on ESL) tevékenységének eredményeiből, illetve más, a témához kapcsolódó, friss nemzetközi kutatás tanulságaiból készítettünk összefoglalót. A kitekintés célja egyben a rendelkezésre álló külföldi nemzeti stratégiák megismerése és elemzése is volt abból a szempontból, hogy azokból mely elemek vehetők át, hasznosíthatók a hazai stratégia kialakítása során.
A QALL kutatási terv innen tölthető le.
A QALL projekt kutatási pillérének eredményeként elkészült a Helyzetelemzés című dokumentum, amely a korai iskolaelhagyás hazai kontextusát, az érintett társadalmi csoportokat, az intézményi és szolgáltató rendszert, továbbá a szabályozási környezetet mutatja be.
A Helyzetelemzés innen tölthető el.
A Tempus Közalapítvány a korai iskolaelhagyás mérésével, nyomon követésével és a korai jelzőrendszer kialakításával kapcsolatos szakmai műhelyt a QALL (Qualification for All) - Végzettséget mindenkinek! projekt keretén belül szervezte meg azzal a céllal, hogy a jelen lévő, több szektort képviselő szakértők segítségével feltérképezze és megvitassa, hogy a hazai adatforrások és statisztikák ismeretében milyen mutatók kidolgozása vagy továbbfejlesztése lenne kívánatos ahhoz, hogy:
A szakmai műhely beszélgetéseit Kádárné Fülöp Judit az Oktatási Indikátor Munkacsoport korábbi irányítója vezette fel.
A műhelyről készült összefoglalót itt tekintheti meg.
Kádárné-Fülöp Judit tanulmányát itt olvashatja.
A Helyzetelemzés kiegészítéseképpen a projektben társterületi tanulmányok készültek, amelyek célja volt, hogy a korai iskolaelhagyás és az adott terület kapcsolódási pontjait, aspektusait mutassák be.
Az elkészült tanulmányok:
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »