Célok és tevékenységek
A CroCooS projekt általános célja, hogy az európai országokban hozzájáruljon egy intézményi szintű korai jelzőrendszer pontos meghatározásához és alkalmazhatóságához. Ennek érdekében a projekt konkrét célkitűzései a következők voltak:
- A korai jelzőrendszer elemeinek másodelemzés és az empirikus felmérések eredményei alapján történő meghatározása. A CroCooS projekt keretében az intézményi szintű korai jelzőrendszert az oktatási intézmények által használt, mérhető adatokon és megfigyelhető jelenségeken alapuló, rendszerszintű eszközként értelmezték, amely elősegíti a lemorzsolódás kockázatának kitett diákok időben történő felismerését, valamint egyéni szintű megelőző intézkedések létrehozását és alkalmazását is. A rendszernek szektorközi együttműködésen kell alapulnia.
- A javasolt korai jelzőrendszer kipróbálása 3 európai országban (Magyarországon, Szlovéniában, Szerbiában) Írásbeli szakmai háttéranyagul az Eszköztár és Útmutató és a Tudástár szolgáltak. A pilot iskolákat havonta mentorok támogatták, emellett kisösszegű pénzügyi támogatásban részesültek.
- A pilot tevékenységek hatékonyságának mérése a randomizált, kontrollált vizsgálati módszertan alkalmazásával. Nemcsak az 5 pilot iskolában, hanem a kontrolliskolákban is sor került input-output értékelésre, és részletes jelentéseket használtak fel annak nyomon követésére, hogy a beavatkozás hatása látható, korrigálható és mérhető-e.
- Az érdekelt felek közötti együttműködés előmozdítása különféle konzultációs tevékenységekkel (műhelyfoglalkozásokkal, online fórumokkal, társaktól való tanuláson alapuló tevékenységekkel, közösségi hálózatokkal) és ismeretterjesztési tevékenységekkel (konferenciákkal, videókkal, hírlevelekkel).
- Szakpolitikai ajánlások megfogalmazása arról, hogy melyek a korai jelzőrendszer nemzeti szintű megtervezésének és működtetésének előfeltételei, és a szükséges rendszereknek mit kell tartalmazniuk ahhoz, hogy megalapozzák az intézményi szinten végrehajtott hatékony beavatkozásokat.
A három éves projekt főbb eredményei a következők: a kísérleti folyamat megvalósítása, a randomizált, kontrollált vizsgálaton alapuló értékelés és az eredményekből fakadó szakpolitikai szintű ajánlások, továbbá a másodelemzésen és empirikus kutatáson alapuló nemzetközi jelentések, valamint a módszerek és az ötletek szélesebb közönség körében történő terjesztését támogató, ismeretmegosztásra szolgáló online felületek (Tudástár, Útmutató és Eszköztár).
A partnerség célja széles körű és változatos disszeminációs tevékenységek kialakítása volt.