Eszköztár

A CroCooS Eszköztár a lemorzsolódás megelőzését célzó gyakorlati megoldások folyamatosan bővülő gyűjteménye. A jobb oldalon megjelenő adatbázisban egyszerű eszközöket talál, melyek intézményi használatát a részletes Útmutató  áttanulmányozása után javasoljuk. 

Várjuk véleményét az eszközök használhatóságával, hasznosságával, továbbfejlesztési javaslatokkal kapcsolatosan. Az egyes eszköz alatt a Hozzászólás boxban írhatja meg visszajelzését.

Eredményes böngészést kívánunk!

Eszköztár rendezése

A tanár-diák kommunikáció alapjai

A hatékony és szakszerű tanári kommunikáció a diákokkal többet jelent a pusztán egymással való beszélgetésnél. Amit magában foglal: állandóan fejlődő bizalmi kapcsolatok, sajátos beszélgetési és meghallgatási készségek, a megfelelő és konstruktív visszajelzések adása, saját nem-verbális (gesztus)nyelvünk tudatosítása és építkezés a jól megalapozott és kifejezett szerephatárokra.

Az esetmegbeszélés lépései

Az esetmegbeszélés célja: A segítő tevékenység tervezésével, az esetvezetéssel kapcsolatos problémák „teamben” történő megbeszélése, illetve az, hogy a team segítséget adjon az esethozó személyes érzelmeinek megértéséhez, az adott probléma kreatív megoldásához. Az esetmegbeszélés a konkrét esetről szól, azaz komplexen a diákról (ez jelenti az egyént, a családját, az őt körbevevő közösséget), a problémáról (mi a diák elakadása, nehézsége), a cselekvési tervről és az ehhez kapcsolódó akcióról. Az

Bárcsak tudná a tanárom…

Ezt az eszközt a tanárok használhatják a diákok megismerésére és a tanár-diák kapcsolatban szükséges bizalom és megértés kifejlesztésére.

Bizalomépítés

A bizalomépítés a veszélyeztetett diákok támogatásának első lépése annak érdekében, hogy kiépüljön a segítő kapcsolat, megvalósuljanak a segítő beszélgetések, hogy eredményes legyen egyéni fejlesztésük.

Hatékony tanári kommunikációs stratégiák

A megfelelő tanári kommunikációs stratégiák összhangban vannak a kommunikátor céljaival, a többi, a tanulóval kapcsolatban levő szakember érzékelt szükségleteivel. A kommunikáció szóbeli vagy írásbeli és non-verbális kommunikációs jeleket is magában foglalhat. Ez utóbbiak a kiválasztott kommunikációs stratégia folyamatának bizonyos szabályait és lépéseit jelentik.

Ítélkezésmentes viselkedés

Az ítélkezésmentes viselkedés az egyik módja annak, hogy elfogadjuk azokat, akikkel nem értünk egyet. Ez akkor lehetséges, amikor valaki elfogad egy ítélkezésmentes hozzáállást, azaz képes eltekinteni saját előítéleteitől, és ez a hozzáállás áthatja szakmai és mindennapi interakcióit.

Vesztesmentes konfliktuskezelés

A vesztesmentes konfliktuskezelés azon a megközelítésen alapul, amely feltételezi, hogy egy konfliktusban mindkét félnek lehetősége nyílik arra, hogy szükségleteik kielégítést nyerjenek. Többnyire kreativitást igénylő feladat a felek számára egyaránt megfelelő új megoldást találni és/vagy bizonyos kommunikációs módszereket alkalmazni.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »