1.1. Mit értünk intézményi szintű korai jelző- és támogató rendszeren?

Definíció

A korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer alatt – a projekt keretében – az oktatási intézmények által használt olyan eszközrendszert értünk, amely a mérhető adatokra és a megfigyelhető jelenségekre építve lehetővé teszi a lemorzsolódással veszélyeztetett fiatalok időben történő azonosítását és a megelőző, segítő intézkedések magalkotását és alkalmazását.

 Az intézményi szintű korai jelzőrendszerek felépítése mögött húzódó elvekről

A korai jelzőrendszerek intézményen belüli felépítése hosszú távú folyamat, teljes kiépítése 3 évig is eltarthat.

 A beavatkozás formái több szinten történnek.

  • Iskolai szintű
  • Csoportos (veszélyeztetett tanulói csoportok, munkatársak egy csoportja stb.)
  • A tanulók egyedi igényeihez szabott egyéni szintű beavatkozás

Korai jelzőrendszerek bevezetése az oktatás minél korábbi szintjén, lehetőleg már az óvodai szakaszban, de alsó középfokon mindenképp ajánlott. A CroCooS projekt keretében a konzorcium a felső középfokra fókuszálta a fejlesztéseket és a kísérletet, a leírt elvek azonban többségükben átültethetők az oktatás egyéb szintjeire is.

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »