1.2. A korai jelzőrendszerek felépítésének fő lépései és alapvető tartalmi elemei

A korai jelző- és támogató rendszerek felépítése komplex folyamat, amelynek az első lépése a lemorzsolódás csökkentésére irányuló intézményi elkötelezettség megszületése, amelyre a későbbiekben a megvalósítás lépései épülhetnek. A fejlesztési folyamat a stratéga kialakításán alapul, amely a legfontosabb célok meghatározásán túl tartalmazza a felelős szereplők (a team) és más együttműködő személyek kiválasztását, a helyzetelemzést, és az elérendő célokhoz vezető folyamat mérföldköveit. A fejlesztési folyamat szerves része, egy a stratégiával koherens megvalósítási terv megalkotása, amely feladatokat, határidőket, felelősöket forrásokat rendel az egyes lépésekhez.

Az intézményi szintű korai jelzőrendszerek felépítésének alapelemei:

  • Intézményi célok, stratégia és megvalósítási terv felállítása
  • Szükséglet és forrás-elemzés: mire van szükség a célok eléréséhez
  • Az intézmény adatgyűjtési és elemzési képességének bővítése
  • Figyelmeztető jelek monitorozási rendszerének felállítása
  • Veszélyeztetett diákok azonosítása
  • Az adekvát beavatkozás megtervezése
  • Az egyéni fejlesztési terven (EFT) alapuló beavatkozások megvalósítása
  • Belső és külső partnerségek fejlesztése
Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »