A célok kitűzése és a tervezés mit sem ér, ha nem követi azokat a beavatkozások értékelése. Az eredmények szisztematikus értékelésével fog a rendszer a kívánatos ciklikus módon működni.
Az eredményeket a cselekvési tervben meghatározott sikerkritériumok mentén kell mérni. Ha a célokat világosan jelöltük ki, az eredmények is mérhetők, megfigyelhetők lesznek. A tevékenységek értékelésére a tevékenységek befejezéséről szóló jelzéskor, de legkésőbb a kitűzött határidő végén sort kell keríteni.
Javasoljuk, hogy a folyamatok alakulásának követésére a cselekvési terv időszakában is fordítsunk figyelmet. Így biztosíthatjuk, hogy az esetleges hibák, hiányosságok a lehető leghamarabb kiderüljenek, és ne csak a befejezéskor.
Lehet, hogy a korai jelző team azt állapítja meg, hogy a terv mentén elvégzett tevékenységek nem hozták meg a várt eredményt, vagy úgy tűnik, hogy több időre van szükség a kívánt célok elérésére. Meg lehet változtatni a célokat, a feladatokat, az alkalmazási területet vagy az erőforrások mennyiségét, még akár a felelős vezető személyét vagy a határidőt is a beavatkozás alatt. Ez bölcs tervezésnek tekinthető, és nem hibának. Hiba az lehet, ha a határidő után állapítjuk meg, hogy nem értük el a kívánt célokat.
A tanulók szintjéről induló korai jelzőrendszer építése során a legfontosabb kérdés, amit fel kell tenni: „mi működött és mi nem?” Ezt annak a teamnek kell megválaszolnia, akik a diákkal dolgoztak, mert a tanárok és a szakértők a saját pozíciójukból látják a diákokat és keresik a jó megoldásokat. Ez részben az aranyásáshoz hasonlítható – sok látszólag haszontalan munka zajlik, mielőtt valami értékeset találunk. A team értékelése arra szolgál, hogy megtudjuk, mit kell elhagyni, és mit kell követni a jövőben, semmi esetre sem szabad ítélkeznie a diákok vagy a tanárok felett.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »