A korai jelzőrendszer fejlesztésének folyamata szervezetfejlesztési, változásmenedzsment tevékenység. Lépéseit a PDCA logika mentén mutatjuk be: a tervezés az első három lépés, a cselekvés a negyedik, az ellenőrzés az ötödik, a hatodik lépés pedig a beavatkozás. Ebből látható, hogy a tervezés nélkülözhetetlen a fejlesztéshez.
Ahogy említettük, a rendszer kérdések mentén épül fel, amelyeket az iskoláknak kell megválaszolni. Az alábbi szempontok alapján tekintjük át a folyamatot.
A korai jelzőrendszer fejlesztését általában iskolai szinten tárgyaljuk, de van alternatív megoldás is, mivel a tanárok érthetően nem szeretnek rendszereket fejleszteni, inkább a diákokra fókuszálnak. Ebben az esetben a tanárok lehet, hogy a beavatkozás szintjén kezdenek foglalkozni a diákokkal, így az egyén szintjén gyűjtenek információt, készítenek terveket és értékelik azokat. Ebben az esetben a struktúra alulról felfelé épül ki, és a tapasztalatok összefoglalójaként két-három éves kísérletezés után áll össze rendszerré az iskolában. Az alábbiakban alternatív kérdéseket adunk minden egyes lépéshez, hogy ne azt sugalljuk, hogy kizárólag egy módon alakítható ki a rendszer.
Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »